Avatar billede dustie Mester
28. august 2005 - 14:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Simple smileys

Hej.

Jeg mangler nogle små flotte smileys.
Jeg ved godt der er tonsvis på nettet man kan hente, men jeg vil for det første gerne have nogle alle mulige andre ikke har og for det andet har jeg ikke kunne finde nogle smileys der så ud som jeg gerne vil have :-)

Det er ret simpelt. De skal simpelthen være i denne stil (dog vendes 90 grader):

:)

Dvs. det skal bare være en lille mund og et par øjne. Ikke noget med at hovede og alt det der. De skal holdes helt simple.

Jeg skal bruge disse:
:) :( :p :D :| og evt. en sur smiley (andre forslag?)

De skal være i en størrelse der gør at de kan stå ud for noget tekst uden at der kommer større mellemrum mellem linierne. Teksten er standard størrelse. De skal enten have gennemsigtig eller hvid baggrund. Smileys skal være sorte/grå.

Anyone? :-)
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2005 - 15:13 #1
Du er nok nød til at komme med en punkt størelse og evt. en font. Ellers er de stort set umuligt at få til at passe :)
Avatar billede ninh Nybegynder
28. august 2005 - 16:10 #2
Det ville være rart med str.
Avatar billede dustie Mester
28. august 2005 - 20:30 #3
Jeg har ikke sat nogen størrelse eller font. De er som sagt standard.
Men det kan jeg da gøre hvis det er nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2005 - 20:40 #4
De skal være i en størrelse der gør at de kan stå ud for noget tekst uden at der kommer større mellemrum mellem linierne. <--- kan jo ikke lade sig gøre når vi ikke kender font størrelsen så ja du er nødt til at beslutte dig for en font størrelse inden vi kan hjælpe dig
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2005 - 20:56 #5
Lige for at få tingende på det rene... Der findes ikke noget der hedder "standart" når man snakker fonte!

Så derfor må du vælge hvad du vil bruge. Hvilket font og hvilken punkt størelse. før dette er valgt er det umuligt at lave de smilys.
Avatar billede nfk Nybegynder
28. august 2005 - 21:17 #6
Avatar billede helle100 Nybegynder
28. august 2005 - 22:41 #7
Avatar billede dustie Mester
28. august 2005 - 23:07 #8
Der er vel en standard font i en browser hvis ingen er sat?
Nuvel, nu er den sat til verdana og størrelse 12 i css.

nfk: Som sagt skal det ikke være med hele hovedet.
helle1000: Ja, men kan de gøres lidt mere "fancy"? Ellers ligner det næsten dem jeg selv har lavet i paint ;-)
Avatar billede dustie Mester
28. august 2005 - 23:09 #9
Det er især :D og :P jeg synes er svære at få til at være pæne.
Avatar billede dustie Mester
28. august 2005 - 23:10 #10
De behøver ikke være en tro kopi af bogstaverne. Selve cirklen/hovedet skal i hvert fald bare væk.
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 01:19 #11
Hej har lige lavet dem her, ved ikke om du kan bruge dem :S

http://www.u2a.dk/exp/smiley/
Avatar billede dustie Mester
29. august 2005 - 01:29 #12
Har du læst hvad jeg skrev i første post mentoz? :-)
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 01:30 #13
sorry er i gang med at rette det :p
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 01:37 #14
nu har jeg ændret dem, og læst det hele :p
Avatar billede dustie Mester
29. august 2005 - 14:04 #15
Det ser godt ud. Har du selv lavet dem? :)
Avatar billede dustie Mester
29. august 2005 - 14:13 #16
Jeg synes dog det er meget svært at se om det er en :) eller en :D
Der mangler vidst også en :P
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 19:53 #17
laver jeg lige, og ja jeg har selv lavet dem
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 20:09 #18
så er det ændret
Avatar billede dustie Mester
29. august 2005 - 23:17 #19
Et godt stykke arbejde. Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede mentoz Nybegynder
29. august 2005 - 23:18 #20
det var så lidt :D