Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:04 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

problemer med windows update

Hver gang jeg prøver at downloade nye opdateringer får jeg meddelelse om at installationen er mislykkedes og jeg får fejl 0x80246008

Det vil sige at jeg ikke har kunne få opdateringer af nogen art siden februar!!!!
HJÆLP!!!!
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 21:10 #1
prøv og start BITS service under kontrolpanelet -> administration -> tjenester, men ellers har du installeret SP2 ? ellers kan det være et problem med WinHTTP 5.1 nyeste version kan hentes her: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842773#XSLTH3140120125120121120120
Avatar billede m.jakel Nybegynder
27. august 2005 - 21:13 #2
lidt dårligt svar..
men har du prøvet direkte fra deres side,og har du prøvet hjælp til fejlfinding i windows?? evt søg på fejlmelding
Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:14 #3
skal nok siges at jeg ikke er den store computer-haj så alt skal skæres ud i pap. Ja jeg har installeret sp2, det var den sidste opdatering jeg kunne gennemføre. Siden da...nothing......
Som du nok kan forstå har jeg lidt problemer med at afkode din kommentar :-)
Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:16 #4
har prøvet utallige gange fra deres hjemmeside...og prøvet fejlfinding...:-(
Avatar billede resten Nybegynder
27. august 2005 - 21:16 #5
Prøv at kopier hver enkelt sætning til kør (start-kør) og klik ok og se så om update virker igen.

regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 vbscript.dll
regsvr32 msxml.dll
regsvr32 softpub.dll
regsvr32 wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 cryptdlg.dll
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 21:17 #6
hvad skulle ovenstående hjælpe ? men prøv nu lige og læs hvad jeg skriver i første post, og prøv det ;)
Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:41 #7
hmm 'screem brille' og 'resten' ingen af Jeres forslag har virket :-(
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 21:43 #8
hvad siger din log ? (kontrolpanelet -> administration -> event viewer) og hent evt. hijackthis og kom med en log
Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:47 #9
igen....ikke advanced indenfor pc-sprog...så ved ikke rigtig hvad det er du beder mig om....hijackthis???
Avatar billede screem_brille Novice
27. august 2005 - 21:51 #10
hent den herfra http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe vælg scan, og gem log, loggen åbner du så i noteblok, og markerer indholdet og kopiere det herind
Avatar billede dytten Nybegynder
27. august 2005 - 21:53 #11
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:55:41, on 27-08-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Clean Ram\cleanram.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsescn.exe
C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
C:\Programmer\Netropa\Onscreen Display\OSD.exe
C:\Programmer\Netropa\InetKb\Inetkb.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsftsn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfAgent.exe
C:\Programmer\McAfee.com\Personal Firewall\MpfTray.exe
C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfService.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
C:\WINDOWS\Midlertidige Internet-filer\Content.IE5\45YZOPMB\hijackthis[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {BA52B914-B692-46c4-B683-905236F6F655} - c:\progra~1\mcafee.com\vso\mcvsshl.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LWBMOUSE] C:\Programmer\NASDAK\OmniMouse Driver\2.1\MOUSE32A.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [MULTIMEDIA KEYBOARD] C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\MMKeybd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VSOCheckTask] "C:\PROGRA~1\McAfee.com\VSO\mcmnhdlr.exe" /checktask
O4 - HKLM\..\Run: [VirusScan Online] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\mcvsshld.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCAgentExe] c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MCUpdateExe] C:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcupdate.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CleanRam] C:\Programmer\Clean Ram\cleanram.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OASClnt] C:\Programmer\McAfee.com\VSO\oasclnt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MPFExe] C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar3.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} (McAfee.com Operating System Class) - http://bin.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,72/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by16fd.bay16.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52/20040105/qtinstall.info.apple.com/mickey/dk/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {638AF6A2-81A1-4655-9FFA-9FC09CDE22CF} - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125168331498
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} (DwnldGroupMgr Class) - http://bin.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-us/1,0,0,16/mcgdmgr.cab
O23 - Service: EPSON Printer Status Agent2 (EPSONStatusAgent2) - SEIKO EPSON CORPORATION - C:\Programmer\Fælles filer\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - McAfee, Inc - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe
O23 - Service: McAfee.com McShield (McShield) - McAfee Inc. - c:\PROGRA~1\mcafee.com\vso\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - McAfee, Inc - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - McAfee, Inc - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee Corporation - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MpfService.exe
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - C:\Programmer\Netropa\Multimedia Keyboard\nhksrv.exe
Avatar billede epep Nybegynder
28. august 2005 - 00:47 #12
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig, men her er en med samme problem.
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/showarticle.aspx?articleid=10&ln=en
Avatar billede epep Nybegynder
28. august 2005 - 00:51 #13
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2005 - 09:27 #14
En anden sjov ting kunne også være at du kan tjekke om din dato står korekt på din computer.
Avatar billede dytten Nybegynder
28. august 2005 - 09:43 #15
datoen står som den skal.........og ingen af de ovenstående links løste problemet...:-(
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2005 - 10:42 #16
1. Jeg kan se du bruger McAfee firewall.
Når man har installeret SP2, så sættes windows firewallen til at være aktiv - som default.
Nå man så har en anden firewall installeret (her McAfee) så vil der opstå nogle konflikter, hvis begge firewalls er aktive.
Slå windows firewallen fra i kontrolpanel, sikkerhedscenter, klik på linien firewall og klik på knappen "anbefalinger" sæt flueben i linien "jeg har en firewall osv -som jeg selv vil overvåge" - OK

Opdater dit Mcafee og derefter kør en "firewall programscanning" - dvs. den finder alle de programmer på din pc som skal/vil have internet adgang.

2. (hvis ovenstående ikke hjælper)
Du kan prøve at åben filen: C:\Windows\System32\Drivers\etc\HOSTS ,
deri kan det måske være at der står microsoft.com  xxx.0.0.1 eller noget lign..
Du må IKKE slette 127.0.0.1, det er dit eget netkort
Slet kun det der har med microsoft at gøre.

Eller via notepad C:\Windows\HOSTS
Feks. vil den se således ud i notepad.

# Copyright (c) 1998 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP stack for Windowsxx
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97    rhino.acme.com          # source server
#      38.25.63.10    x.acme.com              # x client host

127.0.0.1      localhost

Derefter går du på windows update igen
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da
Avatar billede dytten Nybegynder
28. august 2005 - 10:53 #17
kan ikke helt se hvordan jeg laver en firewall programscanning??? Windows firewall var slået fra....
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2005 - 11:15 #18
Nu kender jeg i McAfee programmerne, men i Norton er det således:
(mener at McAfee er noget a.la samme metode)

Hvis man kører med Norton Internet security så er der jo en hel del programmer som kan/skal have adgang til nettet. Hvis man kun har givet programmerne tilladelse efterhånden som man har installeret dem, ja så laver Norton ien slags "summering" i opstarten og checker hvilke programme har tilladelse og hvilke har ikke. Det går der jo lidt tid med, alt efter hvormange programmer man har installeret.
Hvis man f.eks ikke har kørt en programscanning og givet de programmer Automatisk tilladelse . til at gå på nettet, ja så er den langsommere i opstarten.
Det kan ændres ved at udføre følgende.
Dobbeltklik på Norton globusen, nede ved uret, klik på linien "personlig firewall",
klik herefter på knappen "konfigurer"
Klik på Faneblad "programkontol", klik på knappen "programscanning"
Nu søger den hele computeren igennem, for programmer der vil/skal have adgang til nettet - nogen vil der står "automatisk" i og det er f.eks windows.
Når den er færdig med scanningen, er opgaven så at checke om alle programmerne der er fundet, skal have adgang til nettet.
Hvis man har nogle programmer, som man ikke ved hvad er og hvad de gør, så lad være med at give adgang. Her opfordre jeg til at hente f.eks programmet Spybot:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
eller Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html
og scanne sin pc igennem for snavs (spyware)med dette/disse programmer
Hvis man derimod kender alle sine programmer, som vil have adgang til nettet - så sæt flueben i dem, ved at klikke på knappen "marker alle", Klik på knappen ”Udfør”
Avatar billede dytten Nybegynder
28. august 2005 - 11:35 #19
hmm sådan fungerer Mcafee ikke......men den giver fuld tilladelse til windows update...
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2005 - 11:39 #20
Hmm, det lyder mærkeligt.
Har du ændret på din sikkerhedsindstillinger ?

klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Slå blokering fra.
Eller:
klik på Funktioner -> Blokering af Pop-Up vinduer -> Indstillinger for Pop-up vinduer.
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok

Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Cookies
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Avatar billede dytten Nybegynder
28. august 2005 - 12:07 #21
har tjekket alt du skrev...stadig intet......
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2005 - 12:11 #22
Prøv lige at køre en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne ALT igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.
(Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede epep Nybegynder
28. august 2005 - 13:11 #23
Jeg syntes der manglede lidt ved ovenstående:

Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Genstart til fejlsikret tilstand. Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Den vil selv fjerne de alvorlige ting. De mindre alvorlige ting informerer den blot om. Dem kan du evt. vælge at slette manuelt bagefter
Avatar billede dytten Nybegynder
28. august 2005 - 20:46 #24
hmmm nu er det også prøvet (spyware) uden resultat. Kan det have noget med pladsmangel at gøre? Jeg har kun ca 650 MB tilbage på min hd....
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2005 - 20:54 #25
Nej det har ikke noget at gøre med at du kun har 650Mb harddisk plads tilbage.
Der er et eller andet galt, måske lidt mere inspirattion her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
Avatar billede dytten Nybegynder
18. september 2005 - 10:08 #26
hmmm intet har virket......jeg opgiver....og begynder at spare sammen til en ny pc ;-)