Avatar billede da_kbaz Nybegynder
27. august 2005 - 18:22 Der er 3 kommentarer

Læse/skrive fra og til comport - Indstillinger

Hej,

jeg sidder og roder lidt med php script og en magnetkortlæser, og har hidtil haft held til at læse informationerne ud fra sygesikringskort. Det der undrer mig er, at hvis jeg efter en genstart af min computer starter mit script, så aktiveres kortlæseren, men returnerer ikke læste data til mit script, selvom jeg inden scriptet start konfigurerer comporten fra kommandolinien med, mode com1 9600,e,7,2 som er de korrekte indstillinger.

Hvis jeg derimod først kobler op imod kortlæseren via hyperterminal med de ovenstående indstillinger, og så lukker forbindenlsen igen, og kører mit script, jamen så aktiverer den kortlæseren som forventet, og returnerer de læste data fra det magnetkort man nu kører igennem!

Er der nogen der har nogle tanker, eller forslag omkring hvorfor dette problem opstår?
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
27. august 2005 - 18:23 #1
NB! Med "efter en genstart" menes der selvfølgelig, at hyperterminal "tricket" ikke er blevet udført!
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
27. august 2005 - 18:54 #2
Burde måske også lige nævnet, at scriptet bliver eksekveret under windows XP SP2, Apache (hmm 1.3 eller 2?) og PHP 5.04.
Avatar billede da_kbaz Nybegynder
29. august 2005 - 00:39 #3
Nogle forslag til en anden kategori jeg ku stille spørgsmålet i?

Lader ikke til, at PHP og kommunikation med comporten er dét majoriteten af nørder går og leger med ;-)