Avatar billede xabbu Nybegynder
27. august 2005 - 16:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem ved installation af windows 98 efter XP.

Hej Eksperter

Jeg har en computer som tidligere har kørt windows XP, men da computeren ikke helt lever op til XP's høje krav vil vi have Windows 98 på den igen. Vi har formateret harddisken og lavet en stardiskette, men når den så siger at installationen starter, får jeg beskeden "Windows installation kræver at der er min. xxxxx plads på drev c" eller noget i den stil.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt? Jeg får samme meddelelse ved at prøve med win95, mens den fint vil godtage windows XP CDen.

Jeg håber på et svar :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. august 2005 - 16:49 #1
Du skal have disken formateret.
Avatar billede stone Forsker
27. august 2005 - 16:54 #2
dooh xabbu skriver sgu da at han har formateret harddisken...
Avatar billede stone Forsker
27. august 2005 - 16:57 #3
mener du ar nød til at slette de partions på dit drev og oprette et nyt - eller hvis du vil opdele din harddisk i flere. Mener at xp kører et andet format end win98
Avatar billede xabbu Nybegynder
27. august 2005 - 16:58 #4
Jeg er for det første en pige ;)

For det andet har jeg brugt fdisk eller lign til at formatere. Men måske den kræver yderligere?
Avatar billede stone Forsker
27. august 2005 - 17:02 #5
oki sorry gg ik til at vide
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
27. august 2005 - 17:14 #6
xabbu: fdisk opretter kun partitionen (c-drevet). Du skal køre en 'format c:' bagefter før der er formatteret rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2005 - 17:18 #7
Avatar billede xabbu Nybegynder
27. august 2005 - 17:24 #8
Schwarz84: Det er jeg så lige i gang med :) Håber det virker.
Avatar billede xabbu Nybegynder
27. august 2005 - 17:42 #9
Det virkede :D Tak for svaret.
Avatar billede xabbu Nybegynder
27. august 2005 - 17:43 #10
Jeg har valgt at acceptere peet49's svar da han trodsalt kom med bemærkningen først.