Avatar billede rekman Nybegynder
27. august 2005 - 15:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Optimere WinXP konto til Spil

Hejsa Eksperter..
Jeg har et ønske om at oprette en bruger konto i min WinXP , som er optimeret til spil.. Altså ser der ikke ligge små programmer i baggrunden og suger kraften ud af computeren mens jeg spiller.. Såsom Webcam, Winamp, MSN og alle de andre småting som åbner automatisk under opstart på min nuværende Bruger konto.

Men det skal kun slåes fra, på selve "Spil bruger kontoen" altså ikke på min "arbejds bruger konto"... Hvis det giver mening :-)

Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede c-holst Novice
27. august 2005 - 15:55 #1
Jeg er ved at udarbejde denne artikkel, som jeg tror vil dække mange af de ting du ønsker. Derimod berører jeg kun yderst let OC. Vil mene, at du kan hente en del på denne måde
http://www.eksperten.dk/artikler/583
Avatar billede c-holst Novice
28. august 2005 - 17:20 #3
skal vi høre lidt fra spørgeren.
Der er flere muligheder for at oprette dualboot eller oprette seperate brugerkonti. personlig har jeg kun erfaringer med dualboot som jeg vil foretrække, da man da kan gå meget hårdt til værks, og bla andet lave OC på sit grafikkort og køre med andre drivere til dette.

Seperat brugerkonto har en ven tl mig kørt med, hvilket også kan bruges.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2005 - 17:31 #4
c-holst>jeps la os høre lidt fra spørgeren :) på flere udenlandske sites blir der foreslået at lave forskellige hardware profiler men det er måske osse det du mener ;)
jeg ka ikke komme ind på din arktikel  ?
Avatar billede rekman Nybegynder
28. august 2005 - 17:43 #5
Hej igen!
Jeg kan desværre heller ikke komme ind på din artikel!

Jeg forstå ikke hvad dualboot betyder...sorry!

Faktisk vil jeg bare det, at jeg gerne vil slå nogle programmers autostart fra.
Såsom, WinAmp, MSN, Scanner, og webcam, som normalt starter op med mit nuværende skrivebord... Disse programmer skal altså slåes fra, når jeg logger på som Spille brugeren. Men de skal starte op når jeg logger på som mig selv..

Jeg prøvede i mit program Tuneup Utilites 2004, at slå nogle autostarts fra. Men det gør den så på alle skrivebordene.. det er mit problem :-)

Ellers tak for den hurtige respons!
Avatar billede rekman Nybegynder
28. august 2005 - 17:46 #6
Til GRATIS:
Jeg kiggede lidt på oversigten, over de links google finder..
Men det har meget med Drivers, og alt muligt sjovt at gøre...
Men hvis jeg laver om på dette, laver jeg vel om på hele systemet, og ikke kun det skrivebord som skal bruges til spil?

Jeg vil egentlig bare gerne spare på CPU'en og Rammene. Når jeg opstarte dette skrivebord, så der ikke ligger 6-7 små programmer i baggrunden, og sluger kraft, som jeg kunne bruge til spil!
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2005 - 18:20 #7
hvis du ikke vil til at nørde med en hel masse ting er det nemmeste, at lukke manuelt for de programmer du ikke vil ha til at køre, eller overveje hvilke programmer du ka undvære der starter automatisk op når windows starter.. og så starte dem op når du er færdig med at spille.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. august 2005 - 18:34 #8
på den desktop du vil bruge til spil ka du med fordel fjerne alt "eye candy" dvs. tema , skins , skygger under ikoner osv. det gør du ved at:
Højreklikke på Denne Komputer , vælge Egenskaber --> Avanceret --> Ydeevne --> Indstillinger --> sæt prik i "Juster til den bedste ydelse" tryk anvend og ok , din windows flade blir så kedelig og grå.. men det frigir' resourser/krafter så der er mere mad til dine spil ;)
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2005 - 09:39 #9
Hej. beklager min repsonstid.
Dualboot betyder at du har installeret windows 2 gange på din maskine, og du derfor under boot kan vælge hvilket styresystem du vil boote op på. Det lyder lidt avanceret, men hvis du har bare lidt evner inden for computere(hvilket jeg tror du har med dette spørgsmål)så kan du sagtens etablere det. Der er flere måder at gøre det på, så hvis du er interesseret siger du bare til.

Min artikkel kan desværre ikke læses pt, men her får du et på udenlandske artikler, som har ligget til grund for denne.
http://pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1590
http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm

en nyere gennemgang af bufferzone
http://www.eksperten.dk/artikler/732
http://www.eksperten.dk/artikler/737

+de ting Gratis har nævnt, vil jeg mene du kan mærke forskel. jeg kan i hvert fald, når jeg kører samme spil på mine 2 vidt forskellige installationer.
Avatar billede rekman Nybegynder
31. august 2005 - 18:02 #10
Jeg siger 1000 tak for svarende.. Jeg kan vidst ikke forlange meget mere... :-)
Så må jeg igang med at læse :-)
Kan jeg opdele pointene, så i kan dele dem, eller hvordan?
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2005 - 19:02 #11
For at give point til folk skal de have lagt et svar ind. det må du bede dem om, som du vil give point. Når svarene er i hus, holder du shift nede og markerer dem du vil tildele point og trykker på accepter

http://www.ebruger.dk/faq/
http://expfaq.1go.dk/

Håber du blev klogere, ellers siger du bare til:-)
Avatar billede rekman Nybegynder
31. august 2005 - 22:07 #12
Det er skam helt fint..
Så må i godt lægge svar ind, C-HOLST og GRATIS..
Så smider jeg nogle point i hovedet på her :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
31. august 2005 - 22:31 #13
godt du ku bruge det ;) jeg samler ikke på point, så gi dem til c-holst.
Avatar billede c-holst Novice
01. september 2005 - 09:08 #14
har lagt et svar ind tidligere