Avatar billede php3star Nybegynder
27. august 2005 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

CRC/ECC-Fejl - Fejl ved læsning af harddisken.

Hej!

Jeg har en Harddisk med win98 (FAT32) på som laver fejl når der skal installeres nye ting på den.
Nu har jeg sat et program igang som er ved at teste sektorene.

Ved 4 af de sektorer der blev testet har den sagt...

"CRC/ECC-fejl - Læsefejl"

Hvad betyder denne fejl.

1. Kan ikke læse fra harddisken da filsystemet er smadret? eller
2. Kan ikke læse fra harddsien da den fysisk er smadret?

Denne fejl fortæller mig jo kun at den der ikke kan læses fra disse sektorer men ikke hvorfor.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. august 2005 - 12:05 #1
Du kan prøve at teste harddisken med producentens værktøj.
Lav en extended test.
Avatar billede php3star Nybegynder
27. august 2005 - 12:06 #2
er jeg jo igang med....  men siger mig dette program så om harddisken er smadret eller om det bare er filsystemet?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
27. august 2005 - 12:08 #3
Det kommer jo meget an på hvilken harddisk det drejer sig om...
De alle harddisk producenters værktøjer tester for hardware fejl.
Men ikke alle der tester om fil systemet er iorden, der kan det være du skal bruge et andet tool..
prøv at download ultimatebootcd og test med den ;)
http://ultimatebootcd.com
Avatar billede php3star Nybegynder
27. august 2005 - 12:09 #4
gudi
Avatar billede php3star Nybegynder
27. august 2005 - 12:09 #5
gudi