Avatar billede geilram Nybegynder
26. august 2005 - 21:56 Der er 2 kommentarer

Overclocket for meget?

Hej, for et par måneders tid siden overclockede jeg mit Ge-force 5700 le (passiv kølning) fra de almindelige 250/400 til 350/600. Det har foreløbigt gået fint uden crash, billedfejl eller lign.
Jeg har så senere hørt, at man helst skal holde afstand fra overclocking, når det gælder passivt kølede gfx-kort, da de meget hurtigt bliver varme.

Er dette sandt? og burde jeg omgående sætte mit gfx-kort tilbage til de normale indstillinger? Eller er der ingen fare så længe der ikke er fejl?
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2005 - 14:43 #1
Så længe der ikke er fejl er der ingen grund til bekymringer. I teorien nedsætter overclocking levetiden for elektronik, men i praksis har det kun akademisk interesse. Om det holder 5 eller 10 år underordnet, til den tid kan du alligevel få et Geforce 50000 til 500,- kroner, der er 10 gange hurtigere end det du har nu ;-)
Avatar billede zonqui Nybegynder
06. oktober 2005 - 15:38 #2
Hvis du spiller eller tester med 3DMark kan du se om der kommer artifacts. Hvis der gør det, skal du clocke ned. Så på den måde, kan du nogenlunde holde med, hvordan dit GFX har det.

Artifacts=Hvis der kommer flimmer eller "sne" enkelte steder på din skærm.

Mvh Morten