Avatar billede repsak Nybegynder
26. august 2005 - 21:51 Der er 2 kommentarer

Viewstate forstyrer Google

Jeg har et problem med at efter jeg har konverteret mit site til ASP.NET ligger den meget dårligere rated på Google end før. Jeg har fået at vide at det kan skyldes den viewstate som ligger i toppen af alle output.

Jeg har forsøgt at slå viewstate fra på Page direktivet, men tilsyneladende kommer der stadig noget viewstate ud... Kan jeg ikke fjerne al viewstate fra min side? (jeg er godt klar over at det har ulemper, men det er ikke afgørende pt.)
Avatar billede guidmaster Nybegynder
26. august 2005 - 22:04 #1
Du kan ikke få alt viewstate væk. Har du været igennem alle din kontroller og fjernet viewstate fra dem? Hvor meget viewstate snakker vi om?
Som du kan se på denne søgning så er det altså ikke umuligt at få gode placeringer i google med asp.net: http://www.google.com/search?hl=en&q=introduktion+til+reflection
Avatar billede madrich Nybegynder
29. august 2005 - 22:58 #2
Hej Guid - godt at se at der kan linkes til dotnetforum gennem google på eksperten ;)

mht. spørgsmålet:

<pages enableViewState="false" />

I din web.config, fjerner alt viewstate fra kontroller der er placeret i .aspx filerne, MEN hvis du loader controller dynamisk på siderne - ie. har en placeholder eller lign. og smider controller ibliver du manuelt nød til at sætte viewstate propertien på kontrollerne til "false", de bliver ikke automatisk sat til false af indstillingen i din .config

mvh Kasper B
http://www.umbraco.org