Avatar billede bwyan Nybegynder
26. august 2005 - 14:01 Der er 7 kommentarer

DR Netradio med mplayer eller lign.

Hej Eksperen.

Jeg har ved adskillige søgninger på google, fundet frem til at folk har legende ledt ved og afspille DR's Netradio med programmet "mplayer", med disse alternative afspilnings-links.:

http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml

Problemet er bare at det ikke virker for mig... Når jeg enten henter en streaming-fil eller åbner den dirrekte i "mplayer", sker der ikke noget... Den står bare og ser død ud.

Er der nogen som ved hvad der eventuelt skal gøres, for at få det til og fungere?
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 14:05 #1
Vil lige abonnere på denne her.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
26. august 2005 - 14:11 #2
hmm... jeg trykker bare på et link og så åbner mediaplayer og afspiller det...
Avatar billede spif2001 Nybegynder
26. august 2005 - 14:14 #3
Har du kommet til at fjerne filtyper fra mediaplayer?

Prøv at gå ind i MediaPlayer --> Funktioner --> indstillinger --> fanebladet "Filtyper" og tryk "Marker alt" og herefter ok.
Avatar billede bwyan Nybegynder
26. august 2005 - 14:25 #4
Det er ikke lige det der er problemet.

Som sagt, så åbner mplayer linket ganske fint, men så sker der heller ikke mere. Playeren står bare stille med filen i track-listen, uden rigtig og kunne afspille den.
Avatar billede jokkejensen Novice
26. august 2005 - 15:05 #5
spif.. det er vist ikke Windows media player..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. august 2005 - 15:06 #6
Prøv at tilføje linjen:
cache = 512
til filen ~/.mplayer/config

Mplayer står som standard til at bruge en cache på 8 Mb og først begynde at afspille når cachen er 20% fuld. Dette kan godt tage sin tid med et stream på 20 kbit/sek som der er tale om her...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. august 2005 - 15:07 #7
Prøv evt. at køre den her i en terminal og klip output fra mplayer herind:
mplayer -playlist http://www.dr.dk/nav/netplayer/p3-wmp.asx