Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 12:40 Der er 13 kommentarer

adpcm (.726) konverteres til mp3/wma

Jeg har en mp3-afspiller der optager i adpcm med extension .726 (IKKE g726). Jeg har nu 4 lydfiler jeg vil have konverteret til et eller andet format, så jeg kan brænde skidtet over på en cd. Jeg har ikke kunnet finde et program til dette der virker, ej heller har supporten hos forhandleren kunnet klare mit problem.

Jeg skal bruge et program inden for 2-3 timer, da jeg har en deadline jeg skal overholde!

De mange point skyldes tidsrammen og at supporten hos forhandleren ikke har kunnet løse problemet, samt at de indtil nu 11 programmer jeg har forsøgt mig med ikke kan læse filerne!
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 13:29 #1
Har du prøvet med Quicktime?
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 13:34 #2
Ved du noget om, hvordan de er optaget?

Hvor store er filerne?

Har du prøvet med Cool Edit eller Adobe Audition?
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 13:35 #3
Og har du prøvet programmet her:

http://www.zjsoftware.com/123converter/
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 13:55 #4
Jeg har lige prøvet quicktime, ukendt fil.
123 - ikke en filtype den kender.

Jeg kaster mig omgående over de 2 sidste forslag :)
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 14:01 #5
Hvis du har mulighed for det, kunne du prøve at semde en af dem til mig. Jeg har tidligere haft held med at åbne og konvertere lydfiler for en radiomand (Radio Skive).
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 14:01 #6
semde => sende
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 14:16 #7
Adobe Audition og Cool Edit er åbenbart det samme nu, men adobe mener ikke, at de skal supportere dette format...

De er optaget på en mp3-afspiller i diktafonen, der er 2 små filer, 1 på godt 1 MB og en på godt 4 MB.

Og hvor kan jeg sende dem hen?
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 14:17 #8
p.s de to små filer er på hhv 7 og 8 kb
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 14:30 #9
Prøv at sende dem til smj(at)flyveleder.dk

Send de 2 store.

Jeg garanterer ikke, det lykkes, men jeg vil prøve.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 14:40 #10
Så er de sendt. Og uanset resultatet, så tak for hjælpen :)
Avatar billede milter Ekspert
26. august 2005 - 14:43 #11
Et andet forslag, du kan prøve i mellemtiden

Har du mulighed for at slutte MP3-afspilleren til computeren? Hvis du kan, så optag lyden med den lydoptager, du har på computeren. I optagerens mixer skal du så huske at vælge den rigtige indgang for optagelse. Hvis der findes en, der hedder "Stereo Mix" eller "Mix", så prøv den.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 14:50 #12
Kanon idé, men jeg har ikke det nødvendige kabel. Det kunne være man skulle investere i det :)
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
26. august 2005 - 14:58 #13
Jeg er desværre nødt til at komme afsted. Uanset hvad har du fortjent pointene, så smid et svar og du får pointene når jeg kan komme på igen.