Avatar billede krydset Nybegynder
26. august 2005 - 06:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvilken dist. kan håndtere trådløse netværk

Hejsa, hvilken dist. af linux kan håndtere trådløse netværk, skal have installeret det på min bærebar og har i den forbindelse brug for at kunne logge på trådløse netværk ?

Mvh Thomas L.
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 06:58 #1
Så vidt jeg ved skulle Linspire være den distribution der er bedst til at håndtere det, da den skulle finde nettet automatisk og give dig adgang. Hvis du ikke til betale de 50 dollars, så lav lige en søgning i google på "free linspire" og du finder en coupon som du kan bruge :-)

Men ellers tror jeg at Mandriva og sikkert også andre kan håndtere der, men vist ikke lige så nemt.
Avatar billede krydset Nybegynder
26. august 2005 - 07:20 #2
er der mulighed for dansk sprog i det ?
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 07:25 #3
Ja, det mener jeg godt du kan installere via CNR og måske apt-get. Jeg er ikke sikker på om man kan installere det uden at betale for CNR. Det skulle vist være den der understøtter bærbare computere bedst, altså Linspire.
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 07:31 #4
Måske skal jeg lige forklare at CNR er deres måde at tjene penge på ved at have lavet et program hvor man kan gå ind og installere software ved at klikke én gang og så installere den programmet og det bliver lagt ind i menuen og for det meste også på skrivebordet så det er til at finde. Det er nok lidt lige som apt-get, bare grafisk. Og så koster det penge. Man kan vælge mellem to forskellige abonnementer hvor man betaler 20 eller 50 dollars om året for servicen. Og så er man så med til at støtte diverse softwareprojekter som Firefox og mange andre.
Avatar billede krydset Nybegynder
26. august 2005 - 08:00 #5
det er jo heller ikke det vildeste, men nu kigger jeg på det og ser om det er noget jeg kan li, den er på 22% af download så der er et par timer endnu...
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2005 - 09:39 #6
Der er lige kommet en gratis version af Linspire: http://distrowatch.com/table.php?distribution=freespire
Avatar billede krydset Nybegynder
26. august 2005 - 10:54 #7
men det ser ikke ud til at linspire understøtter vildt meget hardware :(
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2005 - 11:16 #8
Spørgsmålet er vel, om den understøtter DIN hardware :-) Ellers så afprøv Ubuntu. Det er mit indtryk, at der er mange der bruger den distro på deres blærbare: http://distrowatch.com/table.php?distribution=ubuntu
Den kan downloades gratis, så det koster dig jo ikke det helt store at afprøve den.
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 12:55 #9
Jeg har endnu ikke oplevet at den ikke understøtter noget hardware. Den understøtter mere og bedre end de fleste andre, det er i hvert fald min oplevelse. Desuden kan du ikke regne med hvad der står inde på deres hjemmeside. Det er ikke kun de produkter den understøtter. Det er bare den hardware som er blevet testet og som virker. Jeg har selv prøvet Ubuntu, som hverken kunne finde min mus eller tastatur, og så er det ret svært at bruge i hvert fald. :-)
Avatar billede hallelujah Nybegynder
26. august 2005 - 12:58 #10
Har du prøvet at indstallere Linspire? Så finder du jo i hvert fald ud af om din computer er understøttet. Du kan evt. prøve at boote på cd-rommen og gå ind i Linspire Live så kan du se om det virker - du skal dog være opmærksom på at når du installerer det så virker det meget bedre end fra den der Live cd-rom.
Avatar billede krydset Nybegynder
04. oktober 2005 - 23:50 #11
Min pc var ikke understøttet :-s

Så har droppet det indtil videre.

Lukker her