Avatar billede jpv Nybegynder
25. august 2005 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

koder der kan fortælle mig hvilken komponenter er install.

Findes der nogle koder jeg kan uploade til mit webhotel, som kan fortælle mig hvilkene komponenter der er installeret på Webserveren.
Har en mistanke om at min udbyder ikke har installeret alt det han fortæller.
Avatar billede busschou Praktikant
25. august 2005 - 15:47 #1
http://eksperten.dk/spm/10492
er et eksempel på hvordan du kan tjekke det
Søg evt her på eksperten, der findes flere eksempler :o)
Avatar billede softspot Forsker
25. august 2005 - 23:13 #2
Ikke fordi jeg absolut skal blande mig i alt hvad busschou har med at gøre (...jo, lidt ;D), men metoden finder ikke alle installerede komponenter, den undersøger blot om en række navngivne komponenter findes. Det er i og for sig også ganske fint, for hvis du ikke kender komponenten, så bruger du den nok heller ikke... :)
Avatar billede busschou Praktikant
25. august 2005 - 23:26 #3
hehe du må gerne blande dig, jeg kan huske jeg engang har set et nyere eksempel som viser noget i den samme dur men jeg kunne ikke lige finde det herinde
Men pointen er jo at spørger mistænker udbyderen for ikke at udbyde alt det som han påstår
Testen er jo derved ret simpel, hvis udbyderen påstår at han fx har aspsmartupload, ja så prøv at lave et aspsmartupload object, hvis der kommer en fejl, ja så  har han det ikke installeret og hvis ikke ja så har han det installeret :o)
Avatar billede softspot Forsker
25. august 2005 - 23:29 #4
Jeps, metoden er fiks og løser det jpv efterlyser - hvis ellers jpv kender alle PROGID's på de komponenter han mangler - men det gør jpv nok... :)
Avatar billede busschou Praktikant
25. august 2005 - 23:33 #5
Du kan ikke mig bekendt bare løbe alle komponenterne igennem uden kende dem
Men hvis udbyderen decideret lover en komponent så er det jo nemt nok at gå ind på den komponents hjemmeside og se hvordan man opretter den, der er som regel eksempler.
Avatar billede softspot Forsker
25. august 2005 - 23:39 #6
Det ville nok kræve adgang til registry (hvilket jeg tvivler på at IUSR har :)), og ja, naturligvis kan man finde PROGID's...
Avatar billede jpv Nybegynder
26. august 2005 - 13:52 #7
Tak for hjælpen. og undskyld den langs svar tid.
Det var netop aspsmartupload jeg skulle tjekke:)
Avatar billede busschou Praktikant
26. august 2005 - 13:54 #8
det var så lidt og tak for points :o)
Avatar billede larsen Nybegynder
31. august 2005 - 13:06 #9
Ellers hent "Installed Objects Scanner" som scanner webserver efter en MASSE forskellige installerede objecter..
Den kan hentes/ses her : http://www.bier-voting.de/objcheck/
Avatar billede jpv Nybegynder
31. august 2005 - 16:12 #10
Tak for det Larsen. Det vil jeg prøve:)