Avatar billede andreas_ace Nybegynder
25. august 2005 - 13:37 Der er 8 kommentarer

Belkin Wireless Utility

Jeg har et lille trådløst netværk med fire maskiner.
Jeghar for en måneds tid siden købt et internt (PCI) Belkin wireless netkort af typen G til den nette sum af 300 kroner.
Det viser sig at netkortets drivere ikke er godkendt af Windows XP's driver godkendelse system. Endvidere kunne windows heller ikke levere en standard driver til kortet.
Så jeg måtte anvende producentens egne drivere...

Problemet er at de trådløse forbindelser nu bliver administreret via Belkins Wireless Utility, som jeg mildest talt er utilfreds med. Skidtet virker knapt.
Afinstallerer jeg Belkins Wireless Utility forsvinder driveren til kortet også, og så har jeg slet ingen mulighed for at få net.
Eftersom der ikke findes nogle standard drivere til kortet.

Er det muligt at anvende WindowsXPsZeroConfiguration til at administrere de trådløse netværk? Kan man omgå Belkins eget Wireless Utility.

Mvh
Andreas
Avatar billede kenp Novice
25. august 2005 - 17:23 #1
har du prøvet at finde en nyere driver til kortet? fo rså kan det måsek lade sig gøre.
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
25. august 2005 - 18:00 #2
Ja, jeg har hentet de nyeste drivere fra Belkins site.
Findes der nogle universelle drivere for trådløse netkort?
Windows XP kunne umiddelbart ikke finde nogen...
Avatar billede kenp Novice
25. august 2005 - 18:27 #3
Nej det forfindes der mig bekendt ikke..
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
25. august 2005 - 19:10 #4
jeg må se om jeg kan få produktet byttet eller søge support gennem Belkin.
Tak for din tid, hvis der ikke sker andet i sagen får du pointene senest mandag.
Avatar billede kenp Novice
25. august 2005 - 21:08 #5
Mener at jeg kunne huske jeg havde samme problem med min belkin pmciakort.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
28. januar 2006 - 00:16 #6
ih - det er vist nøjagtig det problem jeg sidder med nu... Fandt du nogensinde en løsning eller byttede du kortet?
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
28. januar 2006 - 14:33 #7
jeg opgav og skiftede hele maskinen :D
Se om du ikke kan nå og bytte/returnere kortet
Avatar billede hanne_e Nybegynder
29. januar 2006 - 15:37 #8
tak for svaret! jeg tror jeg opgiver så - jeg har godt nok brugt mange timer på at bøvle med det l***...
belkin kan i hvert fald ikke anbefales!