Avatar billede danic Nybegynder
25. august 2005 - 12:01 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Vurdering af kunst site

Så er jeg blevet færdig med Galleri oscar - et showroom for kunst, som senere giver mulighed for at blive til en kunst shop.

http://www.gallerioscar.dk

Hvad siger i ris og ros = points
Avatar billede mat Nybegynder
25. august 2005 - 12:05 #1
Højre side af den nederste box flugter ikke med den øverste i firefox. Det går jeg udfra at de skal?
Ellers synes jeg den er nydelig, måske er menuen i toppen lidt gnidret.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
25. august 2005 - 12:28 #2
Sitet er set i IE:
RIS:
Den øverste hvide boks flugter ikke helt med den nederste i højre side. Desuden giver jeg "MAT" ret i, at man med fordel kunne gøre teksten i menuen skarpere...
ROS:
Jeg synes du har tilpasset farverne rigtig godt, det ser generelt flot ud. Jeg kan også godt lide, at du har holdt sitet i et stramt design, uden alt for mange detaljer. Det giver et roligt design der er værd og kigge på. (hvilket jo i dit tilfælde er vigtigt :-) )

Flot side.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. august 2005 - 12:46 #3
Det giver en dårlig effekt (især på fladskærme) at sætte tekst ind på en side som billeder. Det bliver temmelig gnidret og det bør du lave om.
Ellers ser det godt ud.

Du kan i øvrigt sætte et billede ind som submit-knap ved at bruge <input type="image" src="knap_dot.gif">
Du gør en heroisk indsats her for at genopfinde den dybe tallerken...

I det hele taget halter det tekniske i siden lidt. Den allerførste linje i dokumentet (før <html>) skal være:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd">
Når denne er sat ind kan du validere koden med denne URL, så du kan få rettet fejlene i HTML'en: http://www.gallerioscar.dk/index.php?attach=show&menuid=10001
Du kan ikke sætte <script> ind før HTML. Det script du har sat ind her, skal være i head-delen og det skal naturligvis ledsages af en angivelse af hvilken type script der er tale om vha. type-attributten (dette er et krav).
Se evt. her http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/scripts.html
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. august 2005 - 12:47 #4
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. august 2005 - 17:40 #5
Øhh "Ubekendt kunstner" - er det dem du ikke kender privat? :)
Avatar billede kimmys Nybegynder
26. august 2005 - 00:29 #6
Jeg synes at siden er rigtig pæn og nydelig med farverne!

Sørg for at bruge den samme skrifttype over alt på siden.. eller i hvert fald ikke bruge nogen med "fødder" En skrifttype med seriffer har fx 'fødder' på bogstaverne, men Sans serif bogstaver har derimod ikke fødder..

Du har et meget tomt område ved siden af "Søg en vare" det er meget synd og det irritere mig når jeg skal se på siden. Måske du skulle prøve at sætte et billede der, dit logo som vandmærke, eller føre søgeboksen der over..

Det tog mig faktisk lang tid at finde din menu - da jeg hele tiden fokuserede på dit hvide område.. og din menu sidder meget højt oppe.. ved ikke lige hvad du skal gøre ved det :(

på forsiden hvor du har teksten "Showroom" og "Nyheder" syndes jeg også du skal bruge til at linke til de 2 sider..

Synes at de sider hvor billederne bliver vist på at rigtig gode og dejligt at man kan se dem i en god kvalitet, og at du har gjort det muligt at klikke dem op i stort format! MEN MEN.. uhh.. jeg vil skynde mig at lave et vandmærke i billederne, eller noget andet.. for billederne er lige til at printe ud for svage sjæle.. Og det vil du vel ikke ha'?

din "læg i kurv" knap på siderne.. tja den er vel lidt misvisende.. jeg troede sådan set at jeg så kunne købe billederne, men jeg ender jo på en forespørgsels side.. Måske du skulle skrive "send forespørgsel" istede for..

Ved ikke om det er mig, men jeg har meget svært ved at læse hvad der står på siden, synes at skriften er meget lille og jeg skal virkelig anstrenge mig for at læse hvad der står (køre med 1280-960)

Rigtig pænt logo - virker meget pro.. og giver selve siden et meget pro stil og det giver på en måde tillid til siden!

du må tage det til dig du kan bruge og held og lykke med siden!
Avatar billede danic Nybegynder
26. august 2005 - 08:46 #7
Tak for en masse god input, i må meget gerne også smide nogle svar :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. august 2005 - 13:01 #8
Du ser ikke ud til at have lavet om på noget. Ikke engang de tekniske fejl.

Spørg endelig hvis du har brug for mere hjælp.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
26. august 2005 - 13:03 #9
Svar
Avatar billede danic Nybegynder
26. august 2005 - 14:23 #10
schwarz84> jeg har ikke lige haft tid til at rette op på den endnu :) men jeg vil helt sikkert bruge nogle af jeres kommentar/svar asap!
Avatar billede kimmys Nybegynder
26. august 2005 - 19:22 #11
Svar
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
27. august 2005 - 01:12 #12
Jeg synes du skal redesigne din topmenu ret så meget. I første omgang ville jeg lægge den ind mellem de 2 hvide kasser, så ville jeg fjerne menuen fra venstre side og lægge den over i den vandrette menu på samme måde som det fungerer på apple.com, alternativt som dropdown-menu. Du vil så med fordel kunne udnytte den ekstra bredde til 2-4 kategorier af billeder, inddelt i kolonner, der hver især kunne fungere som link til den pågældende kategoriside.

Undermenuer i den anden menutype skulle ikke være så svære at finde på, eksempelvis: Profil -> Administration
      -> Økonomi
      -> Indkøb og vurdering
      -> Andet.

Din "Velkommen til Galleri Oscar" vil passe bedre ind i den øverste, hvide box. Søg-funktionen kunne du lægge ud som sidste emne i menuen, bare uden alt det tekst, lav evt. et link til "hjælp til søgning".

Jeg mener også, at du skal overveje hvordan du vil sortere rækkefølgen på billeder, lige nu ser det ud som om de bare er lagt ind i rækken efterhånden som du har fået dem, du kan jo evt. give folk mulighed for selv at vælge om de skal sorteres efter årstal, kunstner eller motiv?!?

Det var bare lige et par strøtanker, håber ikke jeg har været for kritisk :)