Avatar billede tma Juniormester
25. august 2005 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DSN-less til navision?

Hej

Jeg kan forbinde til vores navision server vha. en DSN, men jeg synes det går for langsomt. Hvordan kan jeg strikke en connectionstring sammen der ikke benytter et DSN, og som går til en navision-server?

Torben
Avatar billede sjh Nybegynder
26. august 2005 - 06:42 #1
hvad er det lige du vil?? man vel bruger normal sin udbyder's navneserver.. det tror jeg ikke du kan gøre noget ved..

men du kan vel skrive IP-adressen så skulle du geren køre uden om navneserver..
Avatar billede tma Juniormester
26. august 2005 - 10:14 #2
Jeg tror du læser forkert. jeg har IKKE skrevet DNS...

Der er tale om noget helt andet....
Avatar billede sjh Nybegynder
26. august 2005 - 22:04 #3
ha ha det har jeg da også.. men det liner da meget godt :D
Avatar billede slamidtfyn Nybegynder
24. september 2005 - 13:19 #4
Den hurtige løsning er at lave en fil der fx hedder c:\navision.udl, den kan du så konfigurere til at pege på din navision uden en DSN - brug derefter notepad til at aflure connectionstring - eller brug udl fil som connection string

http://www.carlprothman.net/Technology/ConnectionStrings/DataLinkFileUDL/tabid/88/Default.aspx
Avatar billede tma Juniormester
26. september 2005 - 10:54 #5
Hej

Jeg kender godt funktionaliteten med en udl-fil. Men problemet er jo netop, at der ikke er en provider direkte til navision. Derfor kan jeg ikke bygge strengen, og dermed bruge den i programmeringen.

Jeg har i mellemtiden fået at vide at det formentlig ikke kan lade sig gøre, først i de seneste versioner af navision, hvor kernen kører på sql

Jeg lader spørgsmål hænge lidt endnu

torben
Avatar billede tma Juniormester
05. november 2010 - 10:43 #6
Lukket