Avatar billede redfox Nybegynder
02. november 1999 - 19:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åben browser

Kan man i Flash 3 projection gå til en URL (åbne browseren), eller skal man bare lave en .swf i et HTML dokument?

Hvis det sidste, hvordan laver jeg så en autorun som starter den side (fra CD)?
Avatar billede allandk Nybegynder
02. november 1999 - 19:15 #1
Ja, du kan godt bruge Get URL-kommandoen fra en Flash 4 Projector. Flash-filmen åbner bare en browser med den angivne URL.

Hvis du insisterer på at bruge Flash 3, skal du bruge en Bat-fil som mellemled.

Hvis du vil lave en Autorun, skal du bruge en Autorun.inf + en projector (Flash 4).

ab :)
Avatar billede tonyhanna Nybegynder
02. november 1999 - 19:15 #2
Det kan man ikke. Det skal ske fra en browser. Desværre. :o(.

Mvh

Tony
Avatar billede allandk Nybegynder
02. november 1999 - 19:18 #3
Du laver i øvrigt en Autorun-fil ved at åbne notepad og skrive:

[autorun]
Open=flash_projector.exe
icon=ikon.ico

Du skal gemme filen som autorun.inf

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
02. november 1999 - 19:19 #4
Tony du skal kun svare, hvis du ved hvad du svarer på. Andre er jo afhængig af dit svar, så det må hellere være rigtig.

ab :)
Avatar billede redfox Nybegynder
02. november 1999 - 20:03 #5
Kan jeg konvertere min lille "film" fra 3 til 4?

Jeg ved hvordan man laver en autorun.inf, men kan man åbne en webside fra en? (i stedet for en exe-fil)
Avatar billede allandk Nybegynder
02. november 1999 - 20:06 #6
Ja!

Du skal åbne den i Flash 4 og bruge Publish-funktionen.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
02. november 1999 - 20:10 #7
Du kan godt åbne et HTML-dokument via en flash.exe + autorun.

Hvis du bruger Flash 4 kan du oven i købet gøre det uden at man opdager den. I frame 1 loader du HTML-dokumentet med en Get URL-kommando og i frame 2 lukker du filmen med Quit-kommando. Du skal gøre det i 2 frames, så den Flash-filmen når at eksekvere Get URL-kommandoen før den lukker.

ab :)
Avatar billede redfox Nybegynder
02. november 1999 - 21:50 #8
Det fungerer fint med Flash 4...