Avatar billede pringle Nybegynder
25. august 2005 - 08:34 Der er 1 kommentar

Driver og device problematik

Prøver, selvom det er et temmelig specialiseret spørgsmål. Præmien er også sat derefter! :)

Min workstation benytter et Asus PC-DL bundkort, som understøtter SATA, blandt andet. Ved installation af Windows XP og alle de nyeste drivere, som var tilgængelige på Asus' hjemmeside, samt den nyeste BIOS, kommer WinXP konstant og har fundet ny hardware - det drejer sig om den såkaldte "Promise SATA Console SCSI Processor Device".
Den beder om driverplacering, som man kender det. Der er dog intet på Asus' driverbase, der tilfredsstiller den.
Andre steder har man nævnt noget om CD-drev, der påvirker SATA-registreringen osv. osv. - men der er ingen forsøg der hidtil har løst det for mig.
Er der nogen der har prøvet det samme - eller som måske har adgang til andre boards hvor man kender til problemet? Det er ret træls at skulle cancelle den found hw besked hver gang ved opstart.
Avatar billede gratis Nybegynder
25. august 2005 - 14:29 #1
hvis ikke der under opstart af pc'en er en softmeny hvor du ka disable sata controleren bør der være en jumper på bundkortet,det sq gerne stå i manualen til bundkortet.