Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 00:06 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

"hacke" en printer :O)

Hej
Har en ven, som har sine egne comps på mit lokalnetværk.
Han har købt en printer, og sat til sin server.

Og selvf. kan jeg sende et print til printeren, hvis ellers jeg vidste hvordan man gør!
Nogen her som kan hjælpe?

Aner selv intet om at hacke, og spm er nok lige lidt overdrevet, men det er her hos mig, og han står bare og smiler!

Printeren er sat til en linux slackware server.
Er selv til XP, som han også selv bruger, bortset fra server.
Og hov, ja, da, han bruger også 98!

Og husk lige, det er lokalnetværk, men der er vel ingen eller hvad?
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 00:07 #1
hmm
der er vel ingen == der er vel ingen forskel ...
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. august 2005 - 08:04 #2
Ehm, forbind til den via ip adressen, eller via samba sharet afhængig af hvordan den er sat op.

Ville det nemmeste ikke være at spørge din kammerat ? Hvis han ikke vil svare, så fjern hans computer fra dit netværk :)
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 15:57 #3
Jahh, nu er det jo kun for sjov! For at drille ham! :O)
Og jeg aner intet om hvordan jeg skal gribe det an, og det er jo nok heller ikke et spm. som skal besvares herinde! (b.t.w)
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 19:24 #4
Har han sat en samba server op?
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 19:26 #5
Ja, det har han.
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 19:31 #6
Da jeg fik min printer på fedora installeret kunne jeg se den i broweseren bare ved at skrive //Servername i adressefeltet, derneæst dobbeltklikkede jeg, det kræver dog at du skulle have adgang til hans samba server, og at han skulle have delt den med dig på nettet.
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 19:33 #7
Ok, men nu ved jeg jo ikke hvad hans maskine hedder?
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 19:33 #8
Ej heller ipadresse
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 19:37 #9
hmm, jeg hentede en apache med ssl på hans maskine en gang.
Der kan jeg stadig ind.
højreklikker jeg på netværksstedet, står der "public", netværksdrev, og NTFS?

Eller, i stifinder, findes den som "Slackware, mogens", så tænkte det måske også er samme maskine, men NTFS?
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 19:42 #10
Du burde kunne browse den bare ved at søge på andre computere på nettet med et blankt felt!
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 19:46 #11
Noget lign. tænkte jeg også på, altså, det må jo være muligt at finde de comps som er i lokalnetværket, men hvordan gøres det?
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 19:57 #12
I search, computer or person, a computer on the network, tryk på search med et blankt felt, jeg kører desværre på en dansk xp nu så navnene passer nok ikke helt.
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 20:02 #13
hm, finder ikke noget?

Har selv en webserver stående, og der er jo også adgang til "slackware mogens".

Søger jeg på "server" som min webserver hedder, bliver den godt nok fundet
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 20:43 #14
Du siger i sidder på samme lokal netværk, hvordan virker det, har du en router eller har han en, eller hvordan er det sat op, ellers kunne du jo proøve dig lidt frem med nogle ipadresser der ligger tæt på dig!
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 20:55 #15
Der er en router, 10.0.0.1
Selv bruger jeg fast intern ip, kan jeg bedst li', men på hans arbejdsmaskiner plejer han at bruge routerens DHCP. Om han gør det på sin server, ved jeg ikke.
Avatar billede marsch Nybegynder
25. august 2005 - 21:01 #16
Hvis du har adgang til routeren kan du jo se hvilke Ip adresser der er taget, ellers må du bare prøve at pinge dig lidt frem.

hvor mange maskiner er der på nettet?
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 21:24 #17
6-8 maskiner
Og ja, sgu da selvf. kan man se hvilke adresser som er taget!
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 21:25 #18
Men ikke min egen?
Avatar billede showsource Seniormester
25. august 2005 - 21:27 #19
Og ip'en til hans server er 10.0.0.5
Og hvad gør jeg så nu?
Avatar billede marsch Nybegynder
26. august 2005 - 08:14 #20
skriver \\10.0.0.5 i adresse feltet
Avatar billede showsource Seniormester
26. august 2005 - 16:50 #21
hehe, den var da meget sjov!
Men hvordan han har sat sin printer op, er jeg ikke helt med på, udover at det er via netværkskabel.

Men jeg kan da kopiere hans netbank m.m. :O)
Avatar billede showsource Seniormester
26. august 2005 - 17:17 #22
hmm, skal da vist ha' fat i en hpcdrom og installere på min egen maskine, for at finde hans printer?

Tror vi stopper her.

I må gerne smide et svar begge to.
Avatar billede marsch Nybegynder
28. august 2005 - 20:41 #23
ok
Avatar billede showsource Seniormester
29. august 2005 - 12:59 #24
Skal bruge svar!
Avatar billede marsch Nybegynder
29. august 2005 - 13:12 #25
ok sorry
Avatar billede showsource Seniormester
30. august 2005 - 19:39 #26
Det var ikke så meget jeg lærte, men lidt dog!
Og det er jo heller ikke her man skal lære så'n nogen ting! :O)