Avatar billede epoch Nybegynder
24. august 2005 - 22:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min hjemmeside..

Hej Eksperter..

Min hjemmeside er www.rediax.1go.dk
Under spil linker jeg i min iframe til denne side http://www.load.dk/indhold/spilsektion.php

Så mine spil bliver opdateret hver dag.. Det samme gør siden jokes, bare hvor iframen linker til denne her side http://www.load.dk/indhold/jokessektion.php

Det eneste problem ved det er at de 2 sider jeg linker til i mine iframes har en hvid baggrund hvor jeg gerne ville vælge min egen, altså den jeg har uden om min iframe, men det kan jeg ikke så længe jeg linker til en anden side .. Hvis man ser siden med Mozilla firefox er baggrunden i iframen ved Spil og Jokes ikke hvid men har det samme baggrundsbillede som resten af siden hvilket jeg ikke forstår. Hvad kan dette skyldes ? Er der en måde så jeg kan have min egen baggrund (selvom det linker til en anden side? )

Mvh Mathias
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2005 - 23:04 #1
<ole>

En (i)frame er et selvstændigt vidues-objekt med sin egen side. Du skal derfor lægge baggrund i dokumentet i (i)frame'en for at få noget vist 'bag' denne - men der er ikke nogen standardiseret metode til at få de to dokumenter til at 'dele' baggrunden. De vil have hver deres baggrund  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 23:09 #2
Har du prøvet at indsætte: allowtransparency="true" i din iframe?

<iframe name="I1" width="685" height="343" src="forside/index.htm" title="Rediax" border="0" frameborder="0" allowtransparency="true">

For det er mærkeligt at Firefox læser baggrunden og IE ikke gør.
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 11:41 #3
Dit svar virkede baseig, og jeg vil gerne bede dig lægge et svar, så jeg kan tildele dig point :)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2008 - 17:51 #4
Okay