Avatar billede dan9 Nybegynder
24. august 2005 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler cd-rom drev

Jep, så må ham der troede han var supernørd, krybe til korset.
JEg har lige installeret en gang Win ME på en gammel IBM PC300, og heri sidder en cd-rom drev. Mit problem er at jeg ikke kan se drevet i windows, men i bios kan den godt genkende drevet.
Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret men her kan den heller ikke se drevet. Jeg har prøvet at hente drivere, men stadig uden held.
I systemoversigten er der ikke noget der tyder på et cdrom drev.
I give up......almost, fordi nu beder jeg om hjælp fra alle jer guruer, hvad er det jeg overser?
Avatar billede gratis Nybegynder
24. august 2005 - 20:47 #1
et par bud:
i roden af c drevet har du autoexec.bat og config.sys du åbner dem begge med notepad,kig efter om der er linier med REM foran henvisninger til cd rom drevet er der det så fjern REM
åben msconfig fra kør og tjek alle faneblade,i windows mappen ligger sys.ini og win.ini tjek osse dem for referencer til drevet , er der semikolon foran en linie blir den ikke loaded.
Avatar billede dan9 Nybegynder
25. august 2005 - 09:29 #2
jeg har nu prøvet de ting du skrev, men der er ingen forekomster i nogle af filerne, jeg prøver at kopiere lidt fra en bootdisk og ser om det fungerer.
Avatar billede dan9 Nybegynder
26. august 2005 - 17:14 #3
Det krævede simpelthen en reinstallation af WIN ME.