Avatar billede tryout Nybegynder
24. august 2005 - 18:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Daglig eksekvering af kode

Kan man få et php script til at blive afviklet ved døgnskift, eller skal man bruge CGI til det?

Jeg vil gerne kunne opdatere nogle værdi i en PG database.
Avatar billede jaw Nybegynder
24. august 2005 - 18:38 #1
Kommer an på hvilke muligheder du har.

Hvis det er lokalt kan du "nemt" køre et cron-job (på windows-maskiner kaldet "planlagt opgave").

Tilføj opgaven som C:\PHP\PHP.EXE C:\webserver\fil.php eller hvordan din disk-struktur nu ser ud.

Hvis det er hos en host, så kan det lade sig gøre, hvis han tilbyder cron-jobs med php-understøttelse. Samme princip, dog alligevel lidt anderledes, da en host ofte benytter *Unix og der må jeg så nok bakke ud igen...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 19:06 #2
Der er også et site hvor du kan tilføje en url og så laver de crontab for dig :)
Søg her på eksperten, jeg kan ikke huske linket, men kan bare huske det blev diskuteret.
Avatar billede nielle Nybegynder
24. august 2005 - 19:28 #3
Det er nok det her site cypermann tænker på:

http://www.cronjob.de/
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
24. august 2005 - 20:11 #4
Avatar billede tryout Nybegynder
25. august 2005 - 10:07 #5
cron scripts understøttes ikke af min udbyder, er der andre muligheder?
Avatar billede nielle Nybegynder
25. august 2005 - 10:51 #6
Med http://www.cronjob.de/ kan du få dem til at kalde et PHP-script efter en bestemt tidsplan. Det er lige som et rigtigt cronjob, bortset fra at dit PHP-script altså kaldes eksternt.
Avatar billede neess Nybegynder
25. august 2005 - 23:16 #7
Alt efter hvor du har webhotel, så kan man få de fleste til at oprette et cronjob på serveren, som køre en php fil på et givent tidspunkt
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2005 - 19:22 #8
Har du fået kigget på mulighederne?
Avatar billede showsource Seniormester
05. september 2005 - 19:28 #9
Det var sgu da et pænt tilbud, fra cronjob.de :O)
Avatar billede tryout Nybegynder
06. september 2005 - 11:23 #10
Nielle kan du ikke lave et svar, så jeg kan give dig nogle points ;)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. september 2005 - 18:03 #11
Jo da...

... et svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
15. september 2005 - 18:26 #12
tryout> Så mangler du egenlig bare at acceptere svaret :^)