Avatar billede bohbs Nybegynder
24. august 2005 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vurdering af reklameværdi

Jeg har et site, hvor jeg i øjeblikket forhandler med en eksisterende annoncør om en forøgelse i beløbet for det nye år.

Men hvad er det egentligt værd?

Sitet er meget relevant for annoncøren, dvs. at mange af brugerne vil kunne drage nytte af annoncørens produkter ( og er måske allerede eksisterende kunde).

Det er et sportsrelateret site med galleri, forum, nyher og kalender m.m. og har ca. 250 daglige brugere, med ca. 20 gennemsnitlige sidevisninger.

Kan man udregne en pris på baggrund af det? Hvad koster en visning? Og hvad kan man prissætte et klik til?
Avatar billede trophymanager Nybegynder
24. august 2005 - 18:33 #1
Det stopped for omkring ti år siden med at være betaling for antal visninger.

Nu er det i stedet hvor mange hits han får fra din side, eller hvor mange der kommer fra din side og køber noget fra ham.

Derfor skal i nok finde ud af en eller anden form for provision.
Avatar billede bohbs Nybegynder
30. august 2005 - 10:12 #2
ok. Jeg fik en aftale i hus. Men tror jeg vil kode endnu mere stat for bedre at dokumentere brugernes forbrugsmønstre...