Avatar billede vsc Nybegynder
24. august 2005 - 11:23 Der er 5 kommentarer

Fletning af data i Excel til brev i Word m. tusindadskiller i ta

Spøgsmål 1.Jeg har data i excel, der skal ind i et brev i word.
Når jeg fletter, får jeg ikke tusindadskiller med over i word.
Jeg ved godt, at jeg kan flytte alle data over i en tabelfil i word, men er der en nemmere måde?
Spørgsmål 2: I forbindelse med fletning igen af data fra excel til dokument i word. Hvordan indstiller man antallet af decimaler (ikke i excel, men i resultatet i word), idet selv om der er defineret, at der kun vises eksempelvis 2 decimaler i excel, når man så fletter, fås langt flere decimaler i fletresultatet.
Avatar billede jkrons Professor
24. august 2005 - 11:38 #1
Du kan bruge formatkoder i dine flette felter: {Mergefield Feltnavn \# "0.00"} eller du kan formatere dine data i Excel, og så bruge DDE til overførslen.

I Word skaæ du i Funktioner - Indstillinger - Generelt sætte fluebven i Bekræft konvertering vec åbning. Når du så fletter nmed Excel vil den spørge, hvordan fletning skal gennemføres.Her vælger du så Microsoft Excel regneark via DDE. Så fletteas såvel data som udseende.
Avatar billede jkrons Professor
24. august 2005 - 11:38 #2
Og det gik rigtigt godt med at ramme de forkerte taster, men jeg håber at du forstår meningen :-)
Avatar billede vsc Nybegynder
24. august 2005 - 11:55 #3
Tak, det løste vort problem.
Avatar billede jkrons Professor
24. august 2005 - 12:00 #4
Velbekomme :-)
Avatar billede olav76 Nybegynder
17. oktober 2006 - 13:26 #5
Til jkrons

Jeg takker også for dit svar på spørgsmålet (Excels DDE) - det har også hjulpet mig... meget nemmere end at skulle lave specielle databasefeltsformater til hver enkelt fletfelt.