Avatar billede fru_t Nybegynder
24. august 2005 - 08:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Distort grafisk element

Hej!
Jeg skal bruge en figur. der skal "distortes". Men! Jeg kan ikke få lov til at distorte, med mindre jeg vil ødelægge mit grafiske element, som indeholder flere andre elementer.

Problemet er, at elementet skal bevæge sig fra at være "distortet" til at være retvinklet, og derfor skal jeg kunne distorte i en enkelt frame, men lade hele elementet forblive i sin retvinklede form i biblioteket, fordi den i en anden frame skal være retvinklet. (Det er for øvrigt ikke nok at "screwe" - det kan jeg godt få lov til.

Er der nogen, der har et svar på dette?

/Fru_t
Avatar billede skovge Novice
24. august 2005 - 10:01 #1
"Det er for øvrigt ikke nok at "screwe" - det kan jeg godt få lov til."

..........nice enough, men mon ikke du mener scewe............screw betyder noget lidt andet!!!    :-)

Anyway - jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, har du lavet din grafik om til et symbol indeholdende andre grafiske elementer, og i så fald, hvad er det helt præcist du ikke kan få den til - hvis jeg fprstår det rigtigt, så vil du have at kun en del af din grafik skal distortes, mens resten skal forblive som det er - hvis det er tilfældet, så er du nødt til at gå ind i symbolet, og ændre det der..................prøv evt. at smide din fil ud så vi kan se den.
Avatar billede fru_t Nybegynder
24. august 2005 - 10:48 #2
Scewe ... yes :-)

Ja, det er et grafisk symbol. Det er hele det grafiske symbol, der i en enkelt frame skal distortes. Jeg kan få lov at distorte dele af det grafiske symbol ved at sige "break apart", men så ændres mit library item, og det er ikke meningen. Det grafiske symbol skal blot ændre form i en enkelt frame.

Er det stadig uklart, hvad jeg mener? For så vil jeg lægge filen ud på nettet.

/fru_t
Avatar billede skovge Novice
24. august 2005 - 11:31 #3
lige umiddelbart lyder det som om, at den nemmeste løsning ville være, at duplicate dit symbol i den enkelte frame der er tale om, og så lave ændringerne i den duplicatede version, og så skifte tilbage til originalen i næste frame - ellers prøv at lægge din fil ud så jeg kan se den.
Avatar billede fru_t Nybegynder
24. august 2005 - 12:14 #4
Ja, det kan du have ret i. Problemet er, at den skal "tweene" fra den ene form til den anden (ja, det er rigtig besværligt!). Jeg oploader filen sidst på eftermiddagen (har ikke tid før, desværre) - tak for dine kommentarer indtil nu.
Avatar billede fru_t Nybegynder
26. august 2005 - 09:14 #5
Hej
Så har jeg lagt filen ud på www.rikkeogniels.dk/test.html
Den lyse farve er dertil, hvor jeg teknisk er nået nu. Den blå farve bagved er den form, den gerne skulle have i den første frame, hvorefter den tweener til den form, den har, når den stopper igen (altså der skal trykkes på den lille fikse pil).
Håber du kan hjælpe på et svar.

/fru_t
Avatar billede skovge Novice
26. august 2005 - 11:29 #6
Umiddelbart er der ikke noget problem i det du gerne vil have - men jeg er er nok nødt til at have selve filen hvis jeg skal hjælpe dig, så du må send emig din .fla
Avatar billede fru_t Nybegynder
26. august 2005 - 11:33 #7
Ok. Hvilken adresse skal jeg sende den til?
Avatar billede skovge Novice
26. august 2005 - 12:22 #8
webmail(snabela)atomicdata.dk
Avatar billede skovge Novice
02. september 2005 - 09:29 #9
Svar