Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 15:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra Home til Pro?

`Hej, jeg er lige startet på gymnasiet. Og har også lige fundet en bærbar der dækker mine behov. Problemet er, at de på gymnasiet kræver at man har XP Pro. (noget med deres netværk der kan give problemer) Jeg har snakket med Fujitsu-Siemens som laver bærbaren, og de siger den ikke kan leveres direkte med Pro istedet. Så jeg tænkte på om der ikke var andre muligheder end at ofre 2500kr på Pro? Et sted man kan opgradere Home fx..

Håber i ved noget :)
Avatar billede b.b Nybegynder
23. august 2005 - 15:17 #1
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00005MOTG/104-5542337-9013565

Det er da lidt billigere, gad ikke søge igen, men mon ikke det skulle være til at finde en dansk forhandler
Avatar billede b.b Nybegynder
23. august 2005 - 15:23 #2
Fandt lige ud af at det er en privat og ikke et firma, men det er vel ligemeget. Sakset fra hans salgstale:

'This a Full version not just an upgrade, original software, No box or manual, CD only to install, license provided.'

for 56$ = 341DKK , så kommer de selvfølgelig forsendelse oveni, men det er stadigvæk super billigt.
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2005 - 15:24 #3
Man kan godt købe en Home til Pro opgradering. Du skal også lige være opmærksom at så længe du er på en uddannelse der er godkendt af Undervisningsministeriet (dette dækker vist alle gymnasier i DK) kan du spare yderligere penge ved at en licens (fuld eller opgradering).
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 15:26 #4
ok lyder smart.. men er der direkte en forhandler, eller en hjemmeside jeg kan klikke mig ind på?
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2005 - 15:28 #5
Jeg ved at Zitech bl.a. sælger.

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=155988

Når der er en OEM version kræver det dog at du køber hadware med. Jeg vil anbefale en meget billig mus :) Ovenstående link er også til en fuld version frem for en opgradering.

Du skal dog lige ringe til dem og høre hvordan man organisere akademisk rabat.
Avatar billede norphf Nybegynder
23. august 2005 - 15:35 #6
http://edbpriser.dk/Bundle.asp?ID=72952970 Lidt over en tudse, så er den hjemme :)
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 15:45 #7
ok det kunne være noget fra edbpriser.. har skrevet en mail til Zitech og ser lige hvad jeg får ud af det
Avatar billede sascha Nybegynder
23. august 2005 - 16:03 #8
Fona sælger xp-pro upgrade med studierabat til 799,-
Avatar billede sascha Nybegynder
23. august 2005 - 16:04 #9
nej det er 899,-
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 16:11 #10
Har kigget på Zitech.. der sælger de med studierabat til 795,- Men tænkte på, når jeg har Home i forvejen, skal jeg så bare formatere og så installere det den vej, eller kan den selv finde ud af at lægge de ekstra filer fra Pro til Home?
Avatar billede sascha Nybegynder
23. august 2005 - 16:15 #11
du starter op med cd'en og når den anbefaler updatering gør du det.Den nye key indtastes og den gamle home key skal ikke bruges mere
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 16:18 #12
så det er ikke nødvendigt at slette hele operativsystemet ved en formatering?
Avatar billede norphf Nybegynder
23. august 2005 - 16:20 #13
Nej overhovedet ikke, men jeg ville anbefale det alligevel.
Avatar billede sascha Nybegynder
23. august 2005 - 18:31 #14
det er ikke nødvendigt at slette noget som helst !
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
23. august 2005 - 19:15 #15
Hej igen. var lige rundt og tjekke.. Tror jeg tager den fra Zitech. det er nemmest. og spiller det over på min nye computer.. :D.. Tak for hjælpen alle sammen!
Avatar billede b.b Nybegynder
23. august 2005 - 20:35 #16
Blot nysgerrig.

Hvorfor vil du købe hos Zitech for 1200 + hvad for noget hardware du nu bestemmer dig for at købe, når du kan få en licens for under en plovmand på det første link ?