Avatar billede kujuk Nybegynder
23. august 2005 - 12:25 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Fodbold - flash - intro

Er der nogle som kan lave en flash intro indeholdene et-eller-andet som har med fodbold at gøre ?

Et alternativ kunne være hjælp til at finde en tutorial - jeg har selv ledt i flere timer uden held.
Avatar billede webrex Nybegynder
23. august 2005 - 12:39 #1
Ved ikke om denne kan hjælpe - http://www.trainingtools.com/online/flash5/ch01/pg06_text.htm - men jeg selv gik på biblioteket - der kan man finde matriale, der gennemgår det grundigt!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. august 2005 - 14:44 #2
Et forslag kunne være, at du filmede nogen der spillede med en bold - eventuelt bare med filmfunktionen på et digitalt kammera.
Derefter importerer du filmen i flash.
Og så kommer det store langsommelige arbejde, for så skal du i et nyt layer tegne dem der spiller bold som fx tændstikmænd.
Og når du har tegnet hele filmen frame for frame, så skal du slette layeret med det filmede i, så ledes at du kun har det tegnede tilbage.

Det kan komme til at se ret godt ud.

Et eksempel på en animation der er lavet (lidt talentløs) på den måde, kan du se her: http://www.bogstav.dk/temp/animan.swf
Avatar billede kujuk Nybegynder
23. august 2005 - 17:40 #4
>>>alexander_j
Udemærket idè.

>>>mobius6
Jeg mangler nogle "fonts" og kan derfor kun se baggrundsbilledet - hvilket er det mindste af den sekvens. Hvordan finder jeg lige ud af hvad der er den nødvendige font der skal bruges ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2005 - 17:51 #5
når du åbner .fla filen promter der et vindue der gør opmærksom på at visse fonte mangler (hvis du mangler dem) hvis du klikker på "choose substitute" (og ikke use default) kan du se hvilke fonte du mangler.
Avatar billede kujuk Nybegynder
23. august 2005 - 18:20 #6
Javel ja.
Jeg mangler en "eurobold" får jeg at vide, men det synes jeg ikke jeg kan finde via nogen søgning. Skal der gøres noget specielt ?
Avatar billede webrex Nybegynder
23. august 2005 - 19:00 #7
Doh! Gav forkert link - her er det rigtige: http://www.trainingtools.com/online/flash5/
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2005 - 19:58 #8
eurobold KUNNE være "eurostile" -typen...
anyway du kan jo bare lave en version hvor du ændrer fonten for at se hvad det hele går ud på :-) - hvis det kan bruges kan du jo altid fidle videre...
Avatar billede adolph Nybegynder
25. august 2005 - 13:00 #9
På dette link kan du købe flash animationer for 1 $ - du får også fla. filen
http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&text=football&filetypeID=4
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. august 2005 - 07:12 #10
whats new? er du kommet videre?
Avatar billede kujuk Nybegynder
31. august 2005 - 08:25 #11
Nej, jeg er ikke kommet så meget videre.

D.v.s. jeg har arbejdet konstant med designet af siden, for da en intro evt. kan undværes, så må den komme i sidste række.

Jeg har dog overvejet at arbejde lidt videre med http://www.istockphoto.com/file_closeup/flash/602693_flash_footbalfield.php?id=602693

Da jeg ikke kender noget som helst til Flash - kun lige har installeret
programmet - har jeg lånt 4 bøger som jeg skal terpe igennem først !

MED MINDRE der selvfølgelig er en bamhjertelig sjæl derude som gider at klaske en hoppende bold ind på ovenstående fodboldbane, kryderet med lidt musik og afsluttende med en bold som bliver sparket lige i hovedet på dig - dig som sidder bag skærmen !

Lyder det ikke enkelt ?

;-)