Avatar billede nbnielsen Nybegynder
23. august 2005 - 10:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gemme windows build nummeret i en global variable.

Hej allesammen.

Jeg er faktisk helt ny til Visual Basic og har sat mig for at springe ud i en halvsvær opgave.

Jeg skal lave et program der kan hente en patch liste fra et websted og så sammenligne den med en lokal patch liste.

Men det jeg skal have startet med er at få fat i windows build nummeret, da jeg kører med Windows 2k, xp og xp2 på farmen.

Så jeg tænkte på at lave en global variable i Form_Initialize, så jeg kan hente build nummeret ind i hovedformen længere inde i programmet, for at hente den rigtige patch liste ned fra webbet.

Problemet er bare at jeg sidder og kigger på det her blanke program og kan slet ikke komme igang.

Håber i har en lille "ide booster", så jeg kan komme til at give lidt gas :)

På forhånd tak.
Avatar billede sjh Nybegynder
26. august 2005 - 07:05 #1
ja, det er lidt af en opgave for en nybegynder :D
men så kan du jo starte med at kikke lidt på den kode du skal bruge til build number :D
http://vbnet.mvps.org/code/system/getversionex.htm
Avatar billede nbnielsen Nybegynder
19. september 2005 - 09:17 #2
lukker