Avatar billede kourinsu Nybegynder
23. august 2005 - 00:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet på kollegiet

Hej

Jeg bor på et kollegie, hvor der er fælles internet. Desværre er der smækket nogle ganske irriterende firewalls op, derfor overvejer jeg at få installere min egen forbindelse.

Telefon-nettet på kollegiet fungerer således, at man kan ringe internt ved taste værelsenummer og ud af huset ved at trykke 0 (nul) først. Der er vist en fælles telefoncentral for hele kollegiet. Er der nogen der ved, om dette kan give problemer i forbindelse med en ADSL forbindelse?

Jeg mailede Cybercity, hvor en person skrev, at han ikke mente det burde give problemer, men jeg burde ringe til kundeservice.

Jeg har tidligere snakket med ADSL-kundeservice folk, der ikke vidste en bjælle om noget (3 folk, 3 forskellige svar), derfor ville det være lækkert, hvis nogle af jer kender noget til situationen.

Mvh
Kourinsu
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. august 2005 - 00:12 #1
Ikke fordi jeg har  så meget forstand på telefoncentraler, men jeg kan ikke se, hvordan man kan få stoppet en ADSL ind til dig gennem jeres fælles telefoncentral.

Normalt er der 3 ledere i en telefon ledning, og det kunne tænkes, at man kunne bruge den ubrugte 3 ledning til at køre uden om centralen og direkte op til dig.
Avatar billede kourinsu Nybegynder
29. august 2005 - 22:05 #2
Ingen fyldestgørende svar. Hvis du føler dig snydt dragonknight, må du lige kontakte mig.
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
11. september 2005 - 20:28 #3
det er heller ikke fordi jeg vil gøre mig klog på telefon centraler men efter det som jeg ved om adsl og telefoner så skal du nok ikke satse på at kunne få en adsl forbindelse op på dit værelse med mindre du får lagt en linie ind kun til dig og det skyldtes at i og med at der er fælles internet er det kobber tråde som bruges til adsl allerede brugt og dermed er det slut for dig. noget andet er at når du har telefon gennem en boks så skal/skulle hele systemmet laves om hvilket jeg næppe tror kollegiet vil gå med til. Jeg ved fra min tid på en lokal radio der fik lagt adsl ind at prisen for sådan en opgave nåede at passere 25000,00
Avatar billede kourinsu Nybegynder
12. september 2005 - 15:58 #4
Jeg skulle gerne have frit kobber. Den fælles internet forbindelse går gennem et alm. netværksstik, der sidder ved siden af telefonstikket. Uanset, så har jeg lært at leve med det system jeg har nu. Det er trods alt gratis :)