Avatar billede m.jakel Nybegynder
22. august 2005 - 22:33 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

2 pc,med 1skærm

jeg har 1 stk pc med xp,og 1pc med win 2000.og kun 1skærm.
er det muligt at styre/køre den med win2000,fra min pc.medxp??
med en skærm.
og hvis ja hvordan??
lidt kort men håber det er forståeligt,ellers kan jeg tilføje. :-)vidste ej heller hvad kategori det går under :-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. august 2005 - 22:39 #1
ja det kan du nemt
kabler koster 200-300 KR
kan købes mange steder
Avatar billede tigertool Nybegynder
22. august 2005 - 22:41 #2
Jeg ser 2 muligheder:
1. køb en KVM switch - så kan du switche mellem pc'erne
2. benyt noget remotings software og remote din windows 2000 pc - kræver dog netværk mellem pc'erne (f.eks. TightVNC)
Avatar billede ierikk Nybegynder
22. august 2005 - 22:41 #3
jeg har købt mit i års
http://www.1tegration.dk/
Avatar billede tigertool Nybegynder
22. august 2005 - 22:42 #4
Avatar billede tigertool Nybegynder
22. august 2005 - 22:43 #5
eller sådan en http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=94210&type=hardware afhænger lidt af om du skal bruge USB eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 22:57 #6
Kommentar: tigertool

bedste og billigste løsning
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2005 - 08:18 #7
Du skal have en KVM, de fås med ps/2 og/eller USB tilslutninger og med mulighed for 2 eller flere maskiner tilsluttet. Med og uden lyd. Søg på edbpriser under Switchboxe > KVM..... Priserne er fra 52 kr.

Her er en generel søgning: http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=41&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Page=1&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Direction196=2&Sorted196=2&Direction958=2&Equal131=5313&Sorted958=&x=20&y=10
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2005 - 08:19 #8
USB eller PS2 keyboard og mus?
Ønsker du at have lyd med igennem fra den aktive PC?
Avatar billede ierikk Nybegynder
23. august 2005 - 10:09 #9
mon ikke der svares på forskelligt
det jeg har, er følgende
kabler der i den ene ende sættes til: skærm/højtalere/mus og tastatur
derfra er kablet delt i to ligelig dele, der sættes i to forskellige harddiske/porte
jeg kan så skifte mellem de to computere med "Scoll Lock" knappen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2005 - 12:41 #10
ierikk>> Ja det er det samme jeg svare på, en sådan enhed hedder en KVM. Disse findes også i udgaver, med USB tilslutninger. Der findes et hav af varianter også uden lyd.
Avatar billede ierikk Nybegynder
23. august 2005 - 13:10 #11
til james_t
en god oplysning!
jeg har en nabo der gerne vil have en simpel, men komplet med ledning, uden lyd, men med omskifter mulighed, billigst mulig, hvad skal han købe
det er vel det samme som dette ?, men jeg syntes der mangler lidt mere konkret svar,
jeg kan se at mit ikke er det bedste
Avatar billede m.jakel Nybegynder
25. august 2005 - 21:56 #13
vil det hjælpe hvis jeg har en router?? det skla være så simpelt som muligt ;-),da jeg ikke er den største ørn til pc ;-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
25. august 2005 - 22:46 #14
det er da simpel!
køb udstyr for ca. 300- kr
og du er kørende
hvis begge skal på nettet samtidig, køber du en switch og lidt ledning
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. august 2005 - 07:01 #15
M.jakel>>

Hvad skal du bruge?
En Router?
En mulighed for at bruge to computere med en skærm?
- Er der USB stik på dit keyboard?
- Er der USB stik på din mus?
- Skal du med skiftet mellem om det er den ene eller den anden computer også skifte lyden?

Svar på disse spørgsmål, så skal jeg finde det simpleste produkt til dig.
Avatar billede m.jakel Nybegynder
27. august 2005 - 13:56 #16
ATT james :-)
har router,skal bruge mulighed for 2pc og 1skærm.ingen usb på keyboard,men der er på mus.
meget gerne også kunne skifte lyd. :-)
Avatar billede ierikk Nybegynder
27. august 2005 - 14:17 #17
http://www.aten.com/
klik på 2 port switch

her er billed af min, det er såre simpel, jeg kan da ikke forstå at du ikke har kontaktet http://www.1tegration.dk/ som jeg forslog dig
Avatar billede m.jakel Nybegynder
27. august 2005 - 21:15 #18
jow jwo rolig nu  glem det har fundet på noget ;-)