Avatar billede levithan Nybegynder
22. august 2005 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opstarts problemer med profiler

hej

min kærestes pcer har været inficeret med virus og spyware. disse er nu slette og problemet er nu at når vi booter windows op er baggrunden sort istedet for blå.

vi syntes pcen er lidt længere om at starte op end normalt.

når vi logger på hendes lokale profil kommer der timeglas i 2 sek hvorefter pilen er normal. men der sker ikke mere. startknappen kommer ikke fra sammen med taskbar og hele skrivebordet er også væk. filerne ligger der de vises blot ikke.

Jeg har også prøvet at oprette en nu profil men det er samme symtomer.

vi kan godt trykke ctrl alt dele og starte joblisten op og derefter kører explorer eller cmd men så heller ikke mere

hvad fanden kan man gøre for at det kommer til at virker igen uden geninstallering.

hilsen levithan
Avatar billede levithan Nybegynder
22. august 2005 - 22:28 #1
tilføjelse. Har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og det er samme problem som i alm opstart
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 22:51 #2
Har du haft kørt en hijackthis?
Avatar billede stoffer878 Nybegynder
22. august 2005 - 22:53 #3
Et problem kan evt være at computeren er inficeret med spyware. Start joblisten: Afslut alle processer du ikke kender til.. Dette vil evt. løse problemet. Hvis det er en systemproces vil computeren uanset sige det.. Så ingen fare der..
Avatar billede levithan Nybegynder
22. august 2005 - 22:56 #4
jeg har kørt hijackthis og der var lidt som er slettet men stadig samme problem måske profilen + alle profiler er smadret eller noget forudsatager at det ikke kan lade sig gøre
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 23:03 #5
Har du prøvet med sfc /scannow (windows reparation, skal sidde en sp2 xp cd i maskinen)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 23:04 #6
Evt. har eventloggen noget spændende at sige.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 23:10 #7
sorry havde ikke set det var en 2000.
Avatar billede levithan Nybegynder
22. august 2005 - 23:26 #8
event log viste intet. og efter jeg rebootede med en sfc /scannow kunne den godt boote op :S  så nu har jeg kontrol over maskinen igen og virker som den skal. Den kunne ikke internette pga manglende dll fil wininet.dll men det er rettet.

så jeg lukker spørgsmålet da det gik i sigselv. eller noget