Avatar billede epoch Nybegynder
22. august 2005 - 22:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Disklæsningsfejl (Hastesag)

Hej Eskperter..

Jeg sad i går og spillede Battlefield 2.. Jeg minimere for at gå ud og lukke et program der hedder Xfire fordi der var en masse der skrev til mig. I det jeg minimere går min computer i hak, og en blå skærm kommer frem. Der står en masse med hvidt, bla et eller andet med fysisk hukommelse eller noget i den stil. Jeg skynder mig bare at genstarte. Da min computer er ved at starte op og den er ved den er lige før "boot-screen" skriver den..
"Boot from CD-ROM
Disklæsnings fejl, tryk CTRL+ALT+DELETE for at genstarte"

Dette er aldrig sket før. Jeg trykker CTRL ALT DELETE, og det sker igen.. Hvad skal jeg gøre ? Det er som om at den ikke vil boote fra min harddisk og går videre for at boote fra windows cd'en hvilket den ikke kan fordi den ikke er i. Jeg fik dog startet computeren op i Fejl-Sikret tilstand og kørte en anti virus test men fandt ingen tegn på virus.

Hvad kan det være ?

Mvh Mathias
Avatar billede boxer Nybegynder
22. august 2005 - 23:23 #1
Prøv at starte i fejlsikret. Højreklik på det drev dit styresystem ligger på. Vælg Egenskaber og fanen Funktioner. Lav en fejlsøgning og sæt flueben i begge bokse.

Virker det ikke, går du i Kør (under Menuen Start) skriver "sfc /scannow" Den spørger sandsynligvis efter din XP cd som du skal bruge.
Avatar billede boxer Nybegynder
22. august 2005 - 23:23 #2
Fejlsøgningen tager et par timer eller mere :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. august 2005 - 07:41 #3
ellers start op i genoprettelseskonsolen(F8), og prøv med fixmbr , blot et bud..O)
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. august 2005 - 07:51 #4
Og efterfølgende en fixboot
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 13:25 #5
Fandt vi løsningen?
Avatar billede epoch Nybegynder
26. september 2005 - 16:24 #6
Nej :) Det var min harddisk der var kaput >.<
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 16:46 #7
Husk at lukke spørgsmålet :o)
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 11:04 #8
Spørgsmålet er lukket :)