Avatar billede junker2 Nybegynder
22. august 2005 - 20:51 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Køb af tft pc skærm

skal ha en 19" tft/lcd (hvad er foreskellen) men hvad er godt, skal bruges til spil/film og skal være en elleranden garnti så jeg ikke kommer til at sidde fast med en skærm med døde pixels (var 1 død på min bærbar og var 1 for meget for mig)

har ca 2k til at bruge
Avatar billede xirb Nybegynder
22. august 2005 - 21:07 #1
HVis du skal bruge den til spil skal den have lav REPOSNSTID. JO lavere jo bedre - det er hvad du skal gå eftr.
Avatar billede xirb Nybegynder
22. august 2005 - 21:08 #2
Der er i øvrigt grundlæggende 2 teknologier på markedet for fladskærme i dag (i "gamle dage" var der nogleandre på markedet): Plasma og LCD. Og Plasma bruges næste kun i STORE skæmre > 42" - så det bliver under alle omstændigheder en LCD skærm du får - og de e rogså perfekte til computerbrug (plasma er bedre til TV).
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
22. august 2005 - 21:13 #3
Væsentligt er også at den har dvi - stk så er du sikret de nærste pap generationer af grafikkort.

Det er bare svært at finde en 19" til 2k, med de krav.
Avatar billede xirb Nybegynder
22. august 2005 - 21:16 #4
I ørvigt er gruden til at der skal være lav responstid, at den ellers vilopdatere for langsomt i spil - og det vil betyde "skygger" og andre probælemer i hurtige spil.
Absolut ALLERhøjeste acceptable responstid er nok 16ms (NB: kun et GÆT), men jeg ville nok gå efter mindre, fx 12ms eller 8ms hvis det kunne lade sig gøre. (4 ms er det allernyeste, men det er alt for dyrt til dit budget).

Ang. pixelfejl: Du kan købe en hvilken som helst skærm! Bare du srøger for at gøre det over nettet. For så har du 14 dages returret - og kan altså let nå at pakke den op og tjekke for døde pixels / pixelfejl - og så bare sende den retur, hvis der er problemer. Så har du kun mistet portoen..
Men hvis de opstår efter de 14 dage (nok ike vildt sandsynligt efter mit gæt) er der selvfølgelig ikke så meget at gøre..
Avatar billede xirb Nybegynder
22. august 2005 - 21:18 #5
Jeg uddybder lige dig halvamatoer :-)
DVI er i ørvgit en digital type stik, som du altså skal have på dit grafikkort, og som altså erstatter alm. VGA-stik. Hvis ikke du har DVI-stik på gfx-kortet har du ikke noegt at brueg det til p.t. - selvom halvamatoer har helt ret i, at det vil være mere fremtidssikkert, da de fleste nye gfx-kort har DVI-stik (men typisk også stadig VGA-stik samtidig).
Avatar billede junker2 Nybegynder
22. august 2005 - 21:25 #6
har et radeon 9800xt 256mb