Avatar billede selanne Nybegynder
13. april 2001 - 00:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Athlon temp ?

Hej igen !

Jeg er lige gået fra Pentium, men hvor varm må en Athlon 1200 blive uden det er kritisk.
Har købt en no name køler(det var måske dumt)

Selanne
Avatar billede teknik Juniormester
13. april 2001 - 00:59 #1
Max. temperaturer omkrig de 55 grader er acceptable for en 1200...

I denne test fra Tom\'s, kan du se, at en 1000mhz Athlon kan blive op til 54grader med en standard køler...og den varmer mindre end en 1200Mhz.

Så en god køler vil sikkert være en god investering.
Er selv godt tilfreds med \"Spire\" fra www.shg.dk, som også er en alm. billig køler.

Skal du overclocke har du brug for bedre køling.

www.studiedata.dk er en af de førende forhandlere af high-end kølere.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
13. april 2001 - 01:00 #2
Avatar billede hvid Nybegynder
13. april 2001 - 01:02 #3
http://www.amd.com/support/support.html

kender ikke de præcise temperaturer, men du kan tjekke det hos AMD og evt, se hvad din køler er for en størrelse (producent). De har sikkert en side med info derom.

Ellers er der www.shg.dk -

CoolerMaster
SokkelA /FCPGA, Max.1200Mhz (AMD godkendt)
for 175 kr.-

Hellere det end en ny processor... håber det var svar nok, ellers kom med nogle specifikationer på din køler.
Avatar billede hvid Nybegynder
13. april 2001 - 01:03 #4
hmmm var ikke for at gentage dig teknik, er bare lidt langsom på tastaturet =)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. april 2001 - 01:07 #5
55 grader?
hmm så har jeg da vist det man kalder et alvorligt problem...

Jeg har en AMD t-bird 700 MHz (ikke oc) og i full load ligger dens temperatur på omkring de 55 grader.
Idle på omkring 43 grader.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. april 2001 - 01:07 #6
Glemte og nævne at min køler er en Chrome Orb (SocketA)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
13. april 2001 - 01:11 #7
maniacdog>>Tro mig, DU HAR ET PROBLEM!
Men det hjælper ikke så meget med en Chrome Orb, hvis temp. i kabinettet er meget høj. Hvad med at få blæst noget koldt luft ind til den udemærkede køler?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. april 2001 - 01:23 #8
Hvad?? 55 grader er da ok! Ikke optimalt, men det kan da accepteres...
65-70 grader begynder det at blive rigtigt alvorligt :-)
Avatar billede red_eagle Nybegynder
13. april 2001 - 02:17 #9
Sq ikke med en Chrome Orb.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. april 2001 - 02:44 #10
red_eagle> Jeg har hele tiden vidst jeg har et problem ja...men tak for påmindelsen...
Nu er problemet at det er lidt svært og få noget k0ldt luft ind i kabinettet.
Det er et midi tower og bagtil kan der sidde en 60mm blæser og foran en 80mm.
Foran har jeg selvfølgelig sat en blæser, den skovler luft ind i kabinettet.
Bagtil har jeg en blæser, bare ikke sat den til.
Det skal også lige siges at jeg har skåret det \"åndsvage\" gitterligendeting ud så der er et stort hul og ingen forhindringer for blæserene.
Ud over det så har jeg monteret en Cardcooler med 2 blæsere til og skovle luft ind på bundkortet.

Ja jeg ved godt det er lidt svært når der ikke kommer noget k0ldt luft ind i kabinettet men jeg ser det lidt svært og få ind.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
13. april 2001 - 22:03 #11
Det lydder fa****me undeligt at den er så varm....er du sikker på at måleren virker ordenligt?
Avatar billede red_eagle Nybegynder
13. april 2001 - 22:04 #12
hvor varmt er der egenlig inde i kabinettet?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. april 2001 - 23:51 #13
Jeg er rimlig sikker på at måleren virker korret, ja.

nu har jeg godt nok lige tændt min computer men jeg mener at den plejer og ligge på omkring de 30>35 grader...
poster lige lidt senere når jeg har fundet ud af det mere præcist...