Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. august 2005 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ramme på siden

Jeg skal have gjort sådan at den nederste ramme hele tiden klæber sig op ad bunden på siden..

Jeg vil lige prøve at illustrere det:

|        |
|=========|
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. august 2005 - 11:17 #1
Lidt dårligt 'tegnet' :o)

Men jeg håber i forstår hvad jeg mener
Avatar billede ejensen Nybegynder
22. august 2005 - 12:56 #2
utestet

.bottom { position:fixed;  left:0px;  bottom:0px;  width:100%;  height:25px;  border-top:1px solid #666666; }
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. august 2005 - 14:22 #3
Den skal være sådan at den sidder i bunden når siden ikke kan strække sig hele vejen ned til bunden, men den skal stadig følge med så den hele tiden er under bunden af siden
Avatar billede roenving Novice
22. august 2005 - 17:25 #4
-- hvis det skal virke på nøjagtig samme måde i alle browsere skal der noget ekstensivt javascripting til, men noget som virker nogenlunde, men absolut forskelligt, viser jeg her: http://www.eksperten.dk/spm/634694 !-)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. august 2005 - 18:39 #5
roenving> Ja, i Firefox er den hele tiden i bunden af skærmen, selvom siden fortsætter længere nede, mens den i IE holder si under selve siden..
Avatar billede roenving Novice
22. august 2005 - 23:59 #6
Ja, det er forskellen !-)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. august 2005 - 12:51 #7
Men jeg vil godt lige have uddelt nogle point så smid nogle svar ;o)
Avatar billede roenving Novice
23. august 2005 - 13:00 #8
Jamen, okay, velbekomme '-)

-- og hacket er nødvendigt, da IE ikke understøtter fixed position og Geckoerne tager en 100% højde alvorligt, hvorfor den boks som en bottom-ting forholder sig til, vil slutte i bunden af den oprindelige skærmvisnings bund !-)