Avatar billede ff Nybegynder
21. august 2005 - 20:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Er Premier prof. godt nok til at lave DVD

jeg skal ha noget video til at køre på DVD, og er kommet i gang med at redigere med Premiere Prof. og det fungerer fint til redigering.

Men jeg ved desværre ikke ret meget om hvad er nemmest og bedst til at få video over på DVD. Jeg har funder ud af, at det kan laves med Premiere Prof. men sprøgsmålet er om det måske er nemmere og bedre med noget andet software.
Er det muligt at få en vurdering og gode råd fra nogen som kender Premiere Prof. :)
Avatar billede mjallo Nybegynder
22. august 2005 - 16:14 #1
du bør kaste et blik på denne side : www.davk.dk

der er guides til mange ting omkring premiere pro.

Premiere ER et godt program ;-)
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
23. august 2005 - 12:53 #2
Du kan sagtens lave mpeg-filer til dvd fra promiere pro. Ingen problem - alt er ok - men med hensyn til at lave dvd´ere skal du bruge et dvd-program. Adobes Encore dvd (1.5) er perfekt til det. Ellers skal du bruge et andet dvd-program. Søg eventuelt på www. tucows.com efter et program til det
Avatar billede ff Nybegynder
23. august 2005 - 16:42 #3
thorkil1 > Jeg har Premiere pro.
Og Premiere pro. indeholdeer Adobes Encore. Jeg er bare ikke sikker på om det er vers. 1.5 - som du nævner - Der er måske forskel på hvilken version man her ?
Avatar billede mjallo Nybegynder
23. august 2005 - 20:05 #4
Premiere Pro indeholder ikke Encore.
Encore er et selvstændigt program.
Ligeledes er Premiere Pro.
Avatar billede ff Nybegynder
24. august 2005 - 01:26 #5
undskyld mjallo :(
Jeg har nok blandet tingene for meget,
grunden var nok at jeg i File ka vælge Export > Adobe Media Encoder
- men som jeg nu kan forstå er det ikke det sammme som Encore
takker for info, gi et svar - synes at i (thorkil1 & mjallo) skal del points :)
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
24. august 2005 - 08:34 #6
adobe media encoder kan lave mpeg filer, der senere kan bruges på en dvd - men ikke lave selve dvd´ere med menu ect....
Avatar billede ff Nybegynder
24. august 2005 - 21:57 #7
thorkil1 > takker > gi et svar :)
Avatar billede thorkil1 Nybegynder
25. august 2005 - 08:53 #8
håber, at det kommer til at fungere for dig... ;-)
Avatar billede mjallo Nybegynder
25. august 2005 - 09:23 #9
@ff
Du behøver ikke at undskylde, du har jo ikke gjort noget forkert :-)
Avatar billede ff Nybegynder
26. august 2005 - 11:09 #10
mjallo > takker
brug svar :)
Avatar billede mjallo Nybegynder
26. august 2005 - 12:43 #11
arr pyt, giv du dem til en anden, jeg samler ikke på dem alligevel.
Det vigtigste er bare at vi får hjulpet folk ;)