Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. august 2005 - 19:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Total webamatør med behov for inputs

Hej

Har brugt en aften på at lave min første site. Er ikke færdig endnu, og mangler lidt input til rammeopbygningen. Tanken er jo at overskriften og venstre ramme skal være 'fast', og indholdet skal skiftes i midterrammen, når man eksempelvis trykker på kontakt - men det kan jeg ikke få til at fungere! Som I kan se, så åbnes der en ny side hver gang jeg klikker på linket...

Hvad skal der ændres?

Siten er jo MEGET enkel opbygget, og det er også meningen.
Kom gerne med yderligere inputs.

På forhånd tak.

www.monkymoon.com

/ Jarl
Avatar billede knappe Nybegynder
21. august 2005 - 19:58 #1
På linket har du sat "target" til _blank hvilket betyder linket skal vises i et nyt vindue.

Du har skrevet: <a href="kontakt.html" target="_blank"><b>Kontakt</b></a>

Du skal skrive: <a href="kontakt.html"><b>Kontakt</b></a>
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. august 2005 - 20:08 #2
Tak for det... ;-)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. august 2005 - 20:33 #3
Du skal lade være med at sætte tekst ind som billeder på siden (overskriften/toppen). Det giver en uheldig effekt på fladskærme. Især når det er store typer, som du har brugt.
Du kan bruge dette link til at få vist fejlene i koden på siden, så du kan få dem rettet: http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.monkymoon.com/

Af en begynder synes jeg faktisk at du har lavet en ret flot side.
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
21. august 2005 - 21:49 #4
Tak for det. Må have lavet en ny overskift/billede. Smart site til validering!
Avatar billede mobius6 Juniormester
21. august 2005 - 22:40 #5
mener også du er kommet fint langt hvis det er dit første forsøg :)
har dog en kommentar til "navnet"...

MonkeyMoon + frit oversat = AbeRøv > konsulenthus = ?

der er noget der ikke passer i den beregning :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 20:01 #6
jeg bryder mig ikke om at læse på den baggrund, kan du ikke lave baggrunden for selve teksten mere ensfarvet?
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
22. august 2005 - 20:26 #7
Det er jo branding i allerhøjeste grad ikke mobius6?

Du har tænk lidt længere over navnet, end hvis firmaet blot havde heddet JC Consulting. Monkymoon (ikke Monkeymoon) er egentligt inspireret af det famøse ved at sende aber mod månen... Det første pattedyr i kredsløb var det 'næst-smarteste' dyr på jorden! "When the going gets tough, the monk's get going"! Vi er jo i den grad begrænsede som mennesker ;-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. august 2005 - 21:21 #8
jo det er "branding" i allerhøjeste grad, men det er ikke god branding ;)
indforståede ordspil er en farlig ting, og i særdeleshed for et "nyt" firma..
Der MÅ simpelthed ikke være den fjerneste tvivl om hvad det handler om når en ny player træder ind på et i forvejen mættet marked. Og ordet MonkyMoon indeholder (vil jeg mene) alt alt for mange implicitte potientielle misforståelser, og der er ikke plads til misforståelser i den branche.
Monky = Monkey = abe = sjov og ballede, useriøs, lallende, ikke-særligt-klog.
Moon = måne = langt væk / drømme, luftkasteller.
Moon = numse, at vise røv :-)

efter min mening kan aber ikke bruges til særligt meget indenfor marketing, medmindre der sælges bananer eller kokusnødder :-)

anyway, overstående e min helt personlige holdning, og mit råd er klart at bruge et andet navn.

;-)
Avatar billede wonderwalls Nybegynder
23. august 2005 - 21:27 #9
Har taget det gode råd mht. navnet til mig... www.dkventure.com.

Roder kraftigt rundt i siten, men prøv lige at hjælpe lidt, please!

Vil gerne have teksten ovenpå det store billede - som en form for baggrund - altså det hvide m. stort DK. Kan man ikke gøre dette (ligesom når man lave 'send to background' i word mv.)?
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2005 - 23:16 #10
God beslutning at skifte navnet, MEN ;)

i skriver (profil)
"dkVENTURE er et målrettet konsulentbureau. Vores mission er at give mindre- og mellemstore virksomheder et forretningsmæssigt løft inden for produktstrategi og markedslancering.

Vores ekspertise dækker blandt andet områderne: markedsanalyse, marketingskoncepter, produkttræning, eLearning, design og opbygning af demonstrationsudstyr/udstillingsmateriale samt strategisk bistand i lanceringsfasen mv. dkVENTURE sætter handling bag ord, og når i samarbejde med Jer de forretningsmæssige mål."

--- men ordet og betydningen af VENTURE er noget ganske andet ALLE i branchen vil forbinde ordet "Venture" med Kapital (VentureKapital, altså økonomisk investering)
og det er jo ikke det i tilbyder..?

altså er der er ikke ubetydeligt konceptuelt beskrivende "problem" og mit råd er at gemme domænet som er ganske godt, men finde et GODT og passende navn til firmaet ;-)

venture¹ [vent] vb. vove; sætte på spil (fx one's life, all one's capital); (driste sig til at) komme med; fremsætte (fx a remark); (uden objekt) vove sig (fx out; too near the edge);
    •    nothing venture nothing gain hvo intet vover intet vinder;
venture on
    a)    vove sig ud på (fx a stormy sea);
    b)    vove sig i lag med;
venture to driste sig til at; være så dristig at (fx make a remark).

venture² [vent] sb. vovestykke; dristigt foretagende; spekulation;
Avatar billede mobius6 Juniormester
23. august 2005 - 23:17 #11
// venture capital = risikovillig kapital