Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
12. april 2001 - 23:13 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Macintosh SE-reklamemateriale

Hej alle,

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg er i gang med at komme til bunds i Macintosh SE\'s historie. Jeg besidder ikke meget reklamemateriale om computeren (1987-) hverken fra Apple eller andre firmaer der kan have reklameret for den.

Hvis du har noget reklamemateriale om den lille kompakte Macintosh SE, eller ved hvor jeg kan få fat i det, så hører jeg meget gerne fra dig.

Skriv evt. på webdezign@ofir.dk eller her i forum.

Se evt. min side om \"Min fantastiske Macintosh SE\":
http://www.webdezign.dk/MacSE
Avatar billede your_choice Nybegynder
13. april 2001 - 01:38 #1
Kig på siden: http://hjem.get2net.dk/classic-mac

Det er nok det nærmeste du kan komme Mac\'s historie.

Håber dette hjælper på dit spørgsmål!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
13. april 2001 - 01:52 #2
Jeg kender den side, men den hjælper ikke på mit spørgsmål.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. april 2001 - 02:19 #3
Jens : Faktisk mener jeg min far ligger inde med en gammel SE-reklame i papirform. Finder lige ud af det en af dagene. ;o)
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
13. april 2001 - 11:55 #4
Parazite : Det kunne bare være rigtigt godt, hvis du vil finde ud af det!
Avatar billede egonspock Seniormester
13. april 2001 - 15:37 #5
Kender du http://www.13idol.com/mac ? Der er meget godt at finde!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
13. april 2001 - 15:42 #6
egonspock : Du har ret, det er en god side. Men jeg kan ikke se noget om Macintosh SE?
Avatar billede egonspock Seniormester
13. april 2001 - 19:48 #7
Okay, det var lidt et skud i tågen, men prøv denne i stedet. Der er mindst 20 links til sider udelukkende om SE!

http://www.lowendmac.com/compact/se.shtml
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
13. april 2001 - 20:45 #8
egonspock : siden handler godt nok om Macintosh SE, men den bringer intet om reklamemateriale. Heller ikke hvis man følger linksene.
Avatar billede egonspock Seniormester
13. april 2001 - 22:09 #9
Hehe, Det er vist sværere at opdrive end som så! Har du prøvet Stanfords Mac-historiesider? :
http://library.stanford.edu/mac/
Jeg fandt denne side, der måske ikke er helt korrekt, men i det mindste lidt underholdende
http://www.wap.org/journal/killerads.html
Men i øvrigt: Hvis du går på dit lokale bibliotek, kan du da bare bede dem om at skaffe nogle gamle numre (fra \'89-90) af Macworld DK eller US, som de helt sikkert kan skaffe, fra f. eks. Århus Statsbibliotek, hvor de har haft dem i alle de år jeg har kommet der. Mon ikke det kan hjælpe dig? Det eneste jeg har på skrift er udsalg af gamle SE-modeller (4/40) til 8900 + moms fra Macworld DK i december \'90)
Avatar billede egonspock Seniormester
13. april 2001 - 22:11 #10
Og se i øvrigt også denne samling links:
http://www.landsnail.com/apple/links.htm
Den er heller ikke uinteressant.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
13. april 2001 - 23:29 #11
egonspock: Jeg har tjekket linksene. Tak for dem. Jeg kan nu ikke finde noget egentligt reklamemateriale for Macintosh SE. Reklamen fra Macworld DK du omtaler er tilgengæld ret så interessant. Nu har jeg ikke tildelt dette spørgsmål point, men tror du jeg kan få dig til at scanne annoncen til mig (så man kan se hvad der står) og emaile den? (info@webdezign.dk). Årsagen er, at jeg er i gang med et ret omfattende researchprojekt omkring Macintosh SE, og der har alt historisk materiale interesse.

Mange tak, hvis du tager dig tiden!
Avatar billede egonspock Seniormester
14. april 2001 - 00:14 #12
Jeg skal kigge på det!

--
\"You recommend Macs to your friends, and Intel machines to those whom you
don\'t mind billing by the hour.\" - Anonymous
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
16. april 2001 - 16:25 #13
Det kunne være rigtigt rigtigt godt.
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
03. juni 2001 - 02:42 #14
Har du fundet ud af noget?
Avatar billede egonspock Seniormester
03. juni 2001 - 03:51 #15
Ja, det ligger på min scanner og venter på at jeg lige kommer mig over et par 70-timers arbejdsuger.  Jeg kommer ned på jorden i den næste uges tid, så er de på vej - bare rolig nu !
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
03. juni 2001 - 14:07 #16
Det er helt okay :-)
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. juni 2001 - 00:07 #17
hej egonspock, jeg kan se at de på eksperten.dk gerne vil ha\' at jeg afslutter spørgsmålet. ikke for at presse på eller øh... men har du set på sagerne? :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
14. juni 2001 - 00:12 #18
Hov - jeg har selvfølgelig heller ikke fået kigget på det. Bor dog ikke hjemme for tiden, men efter d. 20., så lover jeg der sker noget. :)
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
14. juni 2001 - 00:23 #19
Great!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
22. juni 2001 - 22:12 #20
parazite > jeg vil gerne give 200 point for et givtigt svar, hvis det kan lade sig gøre på en eller anden måde. Har du kigget til sagerne? :-)
Avatar billede parazite Nybegynder
24. juni 2001 - 23:50 #21
*SuK* Jeg kan jo kun blive ved med at love - men har lige fået hue på for nogle dage siden, og er stadig lidt omtåget. Men NU sker der snart mere. :)
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
18. august 2001 - 18:27 #22
Tak for materialet parazite. Ærgerligt jeg ikke udlovede points. Jeg skylder dig nogen.
Avatar billede egonspock Seniormester
18. august 2001 - 23:32 #23
Hej Hofmanhansen,
Var det fordi jeg sendte mine scans til en forkert adresse, eller ville du hellere have dem anderledes. Jeg kan vist endda komme forbi en dag med bladet i hånden, hvis du hellere vil have det? Det er da ellers et lystigt site du har lavet dig!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
18. august 2001 - 23:43 #24
Hej Egon,

Jeg fik dine scans, nåede desværre ikke at svare. Men det er ikke for Macintosh SE såvidt jeg kunne se? Tager jeg fejl?

/jens
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
18. august 2001 - 23:56 #25
Ups, sorry. Jeg var lidt for hurtig. Det var rigtigt nok priser på en SE kan jeg se. Meget billige endda. Har du dato, sidetal, udgiver og magasinets navn på disse sider?
Avatar billede egonspock Seniormester
19. august 2001 - 00:16 #26
Det har jeg helt klart. To øjeblikke...
Avatar billede egonspock Seniormester
19. august 2001 - 00:33 #27
MacWorld Danmark Nr. 9, december 1990 - selve datoen for udgivelsen er ukendt.
udgiver er IDG Danmark A/S
Og nu kan jeg ikke finde det forbandede blad! ;-), så jeg kunne finde sidetallene. Øv. Når jeg falder over det skriver jeg igen.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. august 2001 - 23:45 #28
Så lykkedes det at finde bladet igen! Det var det rigtige blad, og sidetallene er 40 og 41. Jeg er sikker på at Statsbiblioteket har de gamle numre liggende. ISSN-nummeret er 01099-3541. Skal du have din gamle i luften ligesom: http://www.jagshouse.com/
Avatar billede egonspock Seniormester
28. august 2001 - 23:46 #29
hovsa, jeg ville bare lige anbefale ovennævnte sted. Der finder du også almindelig vejledning til at få din gode gamle SE på nettet, hvis den ikke allerede er det!
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
28. august 2001 - 23:54 #30
Mange tak for oplysningerne. Jeg kender allerede jagshouse, men tak alligevel :-)
Avatar billede eldoctor Nybegynder
14. juli 2004 - 12:25 #31