Avatar billede lommelola Nybegynder
21. august 2005 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med IBM A31 skærm

Jeg sidder med en IBM A31 laptop og har store problemer med skærmen.

Skærmen viser røde striber og andre pixelfejl. Jeg har svært ved at finde fejlen, men jeg tror jeg kan udelukke at fejlen ligger i selve skærmen da fejlen også er der når jeg tilslutter en ekstern skærm.

Det svinger hvor slemt fejlen viser sig. Nogle gange er der kun små pixel fejl andre gange er skærmen næsten dækket af røde striber.

Jeg er meget bange for at fejlen ligger i skærmkortet. Hvis det er tilfældet hvad ville det koste at skifte. (Hvis jeg selv gør det) og er der andre som har idéer om hvad det kan være.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
21. august 2005 - 19:09 #1
Ja, det kunne godt lyde som om at der er noget galt med skærmkortet. Desværre er det ikke muligt at skifte sådan et i en bærbare da det er integreret i bundkortet som ikke kan tages ud af maskinen. Hvis det er grafikkortet er der altså desværre ikke så meget at gøre ved det.
Er garantien på maskinen udløbet? Ellers skal du i hvert fald sende den ind.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2005 - 19:30 #2
Prøv at gå i enhedshåndtering, fjern grafikkortet og genstart.
Avatar billede lommelola Nybegynder
22. august 2005 - 08:42 #3
Peet49:

Det virkede. Der er ingen fejl at se overhovedet længere. Jeg havde ellers næsten afskrevet den pc til kirkegården.

Smid et svar hvis du vil have point.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. august 2005 - 09:35 #4
Svar.
Avatar billede peet49 Nybegynder
22. august 2005 - 10:00 #5
Dette var vist bedre.
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. august 2005 - 17:55 #6
De skide e-mail kommer ikke igen.