Avatar billede djmoose Nybegynder
21. august 2005 - 18:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min PC går kold når jeg spiller tunge spil

Jeg har en lidt ældre PC der lige kan opfylde kravene til at spille BattleField 2, men når jeg har spillet i 15-20 minutter fryser billeder, og jeg kan overhovedt ikke slukke pc'en.

Hvis jeg prøver at slukke den begynder den at sige dut-dut-dut konstant, indtil jeg hiver stikket ud bagi. Er der tale om en overbelastning... Hvordan kan det løses?

**************''
Min PC er 2.2 ghz, 756MB ram, Geoforce 5500 grafikkort med 128 mb ram (uden blæser), 80GB harddisk... Den står ikke lukket inde, og får god ventilation.

Please Help
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2005 - 18:53 #1
Kan ligge ved flere ting, men jeg vil gætte på cpu temp. er for høj, eller PSU ikke er kraftig nok.
Avatar billede djmoose Nybegynder
21. august 2005 - 20:41 #2
Hvad er PSU lige... hvad kan man evt. gøre ved det. Har en blæser på CPU'en
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. august 2005 - 20:47 #3
PSU er PowerSuplyUnit strømforsyning.
Avatar billede dewil Nybegynder
21. august 2005 - 22:13 #4
Kan du så få sat en blæser på det geforce-kort, det må jo være ved at brænde op. Kan anbefale zalmans kobbervifte. Ikke dermed sagt at dit problem løses, men det lyder sandsynligt eftersom du får lov til at køre BF2 (som er meget krævende) i 15-20 min.
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 10:34 #5
Du har varme problemer...
Du skal købe dig en køler af 1/2 kg ren cobber til ca 300 kr. hvis din computer har kørt tilfredstillende indtil nu , så kan det være at din cpu-køler er støvet til. blæseren på cpu køler , kan være stoppet...

Du kan også have for lidt strøm i din computer. du skal min have 300 w og helst 350 w. de nye computer idag med gode grafikkorts kræver i dag 400 w min.

Hvis du løsner den cpuøkøler du har idag og renser den for støv og kølepasta , så husk at der skal nyt kølepasta på , inden montering. ikke for lidt og slet ikke formeget kølepasta.
Avatar billede mrrius Nybegynder
20. september 2005 - 11:30 #6
jeg har lige regnet på det , der ser ud til at du gerne skulle kunne nøjes med 300w strømforsyning , men du skal ikke begynde at fylde den for meget op , da du kun har ca 20 w til overs ( hvis altså du har 300w strømforsyning)
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Avatar billede djmoose Nybegynder
20. september 2005 - 18:06 #7
Nogen der kan skrive noget som svar. Vil gerne dele lidt point ud....
Avatar billede djmoose Nybegynder
15. november 2005 - 18:55 #8
Tager dem selv så