Avatar billede mckilling Nybegynder
21. august 2005 - 13:31 Der er 3 kommentarer

Sort skærm efter driver installation

Jeg har samlet en game PC til min søn på 8.

MoBo = ASUS K8N
CPU = AMD 64 3000
512 MB RAM
350 W PSU
Club3D 6200 GeForce 128 Mb
+ HD & DVD drive

MEN - hver gang jeg installerer NVidia driveren går PC'en i sort skærm efter Windows load splash billedet.

Jeg har installeret MoBo drivere. Jeg har prøvet at fjerne skærmkortet i enhedshåndteringen og installerer på ny.

Jeg har formateret HD og geninstalleret Windows HE sp2.
Jeg har disabled AGP FW (siger Club3D man skal gøre på næsten alle deres grafikkort) og i det hele taget prøvet alt muligt - inklusive forskellige driverversioner. også den nyeste.

HJÆLP !!!!!
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 15:29 #1
er det en fladskærm ? hvis det er, er det højst sandsynligt skærm frekvensen der er for høj og du skal hente den specifikke driver til skærmen fra fabrikantens hjemmeside.Fladskærme køre som regel med en opdaterings frekvens på 60htz.
alternativt ka du prøve at starte op i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart af pc'en og vælg fejlsikret tilstand) og så prøve at ændre frekvensen.
|højreklik skrivebord|vælg egenskaber|Indstillinger|Avanceret|Skærm|
Avatar billede mckilling Nybegynder
21. august 2005 - 16:47 #2
Har prøvet alt sammen. Desværre uden resultat.

Nu har jeg prøvet at installerer mit gamle GeForce 4200 kort (med samme driver som 6200 bruger) og det virker fint.
Sætter jeg så det gamle kort i, så kører vi straks på Windows VGASafe driver.

Jeg tror der er en fejl på det 6200 kort.
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 19:10 #3
det tror jeg du har ret i, håber der stadig er garenti på kortet..