Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 11:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere patch 1.3x i Far Cry

Jeg har lige fået nyt Gfx og ville lige teste kortet med et efter min mening flotteste spil nemlig Far Cry.
Installationen foregik helt uden problemer men jeg har installeret spillet på en anden partion denne gang og jeg har en mistanke om at det kunne være derfor jeg ikke kan køre patchene.
Jeg får forskellige fejlmeldinger så som:
"Der opstod fejl under anvendelsen af transformeringer! Kontroller, om de angivne transformeringsstier er gyldige"

Og under neden er der så enten angivet en sti til en temp mappe i mit brugernavn i Documents and settings mappen hvori der så er den fil som patchet opretter for at installere sig eller også får jeg bare fejlmeldingen og så en installer kode.

Jeg gik ned i windows mappen og fandt installer mappen som er skjult og fandt ovenstående kode og checkede at det var far cry og slettede mappen.

Jeg har været på raid i registreringsdatabasen og fjernet alt der kunne have noget med spillet at gøre
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 12:14 #1
det ka være filen der er korrupt,men går ud fra du har prøvet at hente den mere end en gang... den patch jeg har liggende ka jeg selv pakke ud med winzip/winrar etc.
det ku du prøve for at se om det sq gøre en forskel.
så er der en ting her du ka kigge på http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/170106891/m/1201083843
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 12:34 #3
boxer>> Er prøvet desuden kan jeg ikke få lov til at installere patch 1.33 før 1.31 er installeret.

gratis>> Hvordan pakker man en .exe fil ud med WinRAR?
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 12:43 #4
højreklikker på den og vælger:extract to , men for nu øje på at jeg selv har pakket den ned... så du ka sikkert ikke pakke din ud, sorry about that :/
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 13:49 #5
Det er i orden gratis :-)
Det her er ikke let - derfor MAX point...
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 14:00 #6
ku det være en idé (hvis du har plads til det) at installere det på den partition hvor det virkede, bare for at udelukke fejlen kun opstår når du installere på din nuværende partition ? (yes jeg ved det er træls..)
jeg har googlet på transformation path not valid +far cry i et forsøg på at oversætte
din fejlmeddelse men det gir nada...
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 14:06 #7
Er lige prøvet gratis - altså at installere på den oprindelige partion.
Samme problem. :-((
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 14:17 #8
måske er det system filer den er gal med... du ka jo prøve hvis du synes, at køre denne ting:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 14:50 #9
Det gav ingenting
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 14:58 #10
måske du sq prøve at gå på jagt i Far Cry forummet, http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/cfrm/f/34210466 , jeg ka desværre intet finde på din fejl :/
Avatar billede damm_ Nybegynder
21. august 2005 - 16:00 #11
Jeg har kigget i ovenstående forum i en times tid og der er mange andre der har problemer med at installere det pågældende patch, men indtil videre er der ingen der har en brugbar løsning eller bare samme fejlmelding som mig.
Jeg lader lige tråden stå åben i nogle dage...
Avatar billede gratis Nybegynder
21. august 2005 - 16:05 #12
ok,jeg melder tilbage hvis jeg findet någet, go søndag ;)
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2005 - 16:01 #13
Heureka jeg har fundet ud af det!!!!!

Der ligger simpelt hen en streng i regedit som henviser til det oprindelige patch 1.3
Efter at jeg slettede denne streng så installerede patchet uden problemer.
Her er strengen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\EA721A12FAD27B043847433C6E9225C1]
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2005 - 16:03 #14
Det skal lige siges at grunden til at jeg fandt ud af det var at jeg søgte efter "EA721A12FAD27B043847433C6E9225C1" i regedit og i strengen var der en indgang der hed "transforms"!!!
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2005 - 16:11 #15
sådan! godt gået :^) og en løsning som mange vil være glade for at kende :))
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2005 - 16:15 #16
Ja det tror jeg - jeg har en bekendt som heller ikke kan installere patchet ham hjælper jeg lige senere...
Han får dog ikke den samme fejlmelding som mig.
Jeg melder lige tilbage hvis det også virker der!
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2005 - 16:18 #17
okidoki ;)
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2005 - 16:21 #18
Det virkede!!!
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2005 - 16:24 #19
thats what we like ;))
Avatar billede damm_ Nybegynder
22. august 2005 - 17:25 #20
Men tak for hjælpen alligevel gratis. :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
22. august 2005 - 18:13 #21
du er velkommen :0)
Avatar billede damm_ Nybegynder
23. august 2005 - 14:51 #22
Jeg lukker lige spørgsmålet...