Avatar billede mickeynt Nybegynder
20. august 2005 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Streaming af .wma i Media Player

Hej,

Jeg vil gerne have lagt et par af numre (fra eget band) ud på vores side. Jeg har tænkt mig at det ikke skal være muligt at downloade, men blot at høre det via streaming af wma i media player. Jeg har lavet noget lignende engang med video, ud fra et IDG-hæfte der hedder "Video på hjemmesiden".

Er der nogen der kender noget til, eller har et link til en gudie omkring hvordan jeg gør det nemt med .wma, eller kan jeg bare bruge det sammme script som med video?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
21. august 2005 - 18:26 #1
Ja, du kan bare bruge det samme script som til video ... måske skal du reducerer størrelsen (height) ellers vise 'visualisations' (Window Media Player).

Nej, du vil aldrig kunne beskytte filerne mod kopiering - heller ikke med DRM (Digital Rights Management)
Avatar billede mickeynt Nybegynder
21. august 2005 - 20:20 #2
Ok - ved du om der ikke en måde at imbedde det på, så man ikke bare han trykke "gem destination som" eller noget? Ved godt at man altid kan bruge en download accelerator eller komme om det på en anden måde, men bare så hovedparten af brugerne ikke henter filerne ned?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
21. august 2005 - 21:39 #3
Jow, du kan bruge en playlist (ASX-fil) som container for link til dine filer:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay10/mmp_sdk/creatingmetafileplaylists.asp

Peg fra hjemmesiden på asx-filen og i asx-filen peg på mediet. Hvis bruger henter asx-filen ned, så kan den afspilles ved blot at klikke på den, men den linker stadig til dit medie med en fast URL. D.v.s. hvis du jævnligt omdøber dine medie-filer, så er linkene i asx-filen ubruglig i og med URL'en jo udskiftes.

Ja, asx-filer kan dannes dynamisk med varierende URL'er i v.h.a. f.eks. ASP.

Nej, mediefilerne kan ikke omdøbes automatisk uden programmeringskendskab, men du kan gøre det manuelt. Og det betyder vel intet f.eks. en gang om ugen at omdøbe et par mediefiler og rette i et par asx'er ...
Avatar billede mickeynt Nybegynder
21. august 2005 - 22:22 #4
Nå ja, jeg er da vist stødt på asx-filer før. Det lyder som en god idé. Men det er jo egentlig nemt bare at åbne asx-filen og så læse path til wma-filen, ikke?

Lige en sidste ting, det skulle gerne streames, men virker det overhovedet når man ikke kører fra en streaming-server?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
22. august 2005 - 06:51 #5
Jow, kyndige kan bare åbne ASX'en og se URL'en til mediet. URL'en peger på et navngivet medie, hvis du skifter navnet, så virker URL'en ikke mere og dermed kan bruger ikke koble op på dit medie.

Jow, du kan godt streame fra en almindelig server som http://-streams, men så virker søgemulighederne i filen ikke for bruger, før hele filen er overført til vedkommendes computer. Og du kan ikke anvende 'Intelligent streaming' (variabel bitrate) o.a. finurligheder.
Avatar billede mickeynt Nybegynder
22. august 2005 - 09:08 #6
Okay, jeg vil prøvw at lege lidt med ASX så. Du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen og smid endelig et svar  :-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
22. august 2005 - 16:32 #7
OKi Doki :-)

Held & Lykke ....
Vend bare tilbage, hvis der er noget der driller ...
Avatar billede mickeynt Nybegynder
22. august 2005 - 21:48 #8
Det gør jeg så :-)