Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 13:51 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med forbindelsen.

Hej...

I løbet af den sidste uge's tid, har jeg haft problemer med mit internet.
Det logger af og logger på hele tiden (msn) ca. hvert 2. minut.
Det er pisse irreterende.
Jeg ringede til Tele2 3 gange, hvor jeg fik afvide at det garanteret var en virus, eller spywares eller noget, så jeg formaterede bare min computer, men det hjalp ikke.
Og det er ikke kun min computer, der er 4 andre computere i huset, hvor den gør det samme.

Nogle idér om hvad det er?!
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 13:55 #1
Reeset modem og evt. router, så kører det sikkert igen.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 13:55 #2
Det er gjort, fik jeg afvide af Tele2, men det hjalp heller ikk...
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 14:27 #3
Har du tjekket alle RJ45 kabler, tak dem evt. ud og sæt dem i igen, hjælper det ikke, er der noget galt med udstyret eller tlf.linjen.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 15:06 #4
hmm så kan det kun være udstyret....tele2 mener at min trafik er ok, og de vil ikke sende en teknikker ud :S
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:14 #5
er det via antenne eller telefon linje
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:16 #6
og er de 4 andre pc'er delt ud fra en router i har sat op.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 15:16 #7
telefon linje, jeg tror jeg har fundet ud af hvad problemet er....
Jeg tror det er min switch, da det er mig, min lillebror og min server der har problemet, men ikke min far (som kører direkte via routeren og ikke switchen)...
Kan jeg købe en Wireless router/switch og sætte den til min router???
Er det muligt at gøre det?
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:18 #8
i alle tilfælde, hvis cmts'en ikke viser nogen forstyrelser inde ved tele2, kan det være modemmet, der er defekt
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:21 #9
tja et trådløs accesspoint kan du jo godt sætte op, det kan jo så også erstatte routeren, men ikke modemmet. Hvis i har kabler, så køb da en ny switch, det er da langt billigere.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 15:22 #10
Ja, men jeg vil gerne følge med i udviklingen hvis du forstår :)
Det er muligt at sætte en trådløs router til den router jeg har i forvejen? :)
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:23 #11
husk lige at den server du har kørende, kan jo være skyld i af msn logger af nettet, så prøv lige at slukke den og se om du er ude af problemmet
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:23 #12
ja, men hvorfor 2 ?
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 15:24 #13
x-pro - det med serveren er prøvet, jeg har prøvet det hele faktisk.
Fordi routeren sidder oppe i stuen, og alle andre computere end min far's er koblet til en switch i kælderen sammen med min server, derfor 2 :P
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:28 #14
du skal bare huske at sætte router 2( den nye ) til at bruge en anden ip ind router et.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 15:29 #15
Jeg kører med fast ip, så burde jeg jo kunne give min nye router en ip fra den gamle router? :)
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:40 #16
Ja men de router er mange gange, som standard sat op til at bruge en bestemt ip på routeren, men bare du checker så er det jo ikke et prob :)
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:41 #17
Mente bare at den faste ip var i modemmet og ikke i routeren
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 15:43 #18
Routeren får IP fra modemet, computer får tildelt IP fra router.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 15:44 #19
Man kan ikke erstatte en router med en switsh, hvis man ikke har ekstra ipadresser.
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:46 #20
ikke lige sikker på hvad du mener peet49
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:46 #21
der er da intet prob i at sætte modem>router>router>pc
Avatar billede x-pro Nybegynder
20. august 2005 - 15:52 #22
hvis du skal have en god trådløs router, så prøv lige at kigge på belkin's 108 mbit til omkring 1000 kr.
Avatar billede scaniav8 Nybegynder
20. august 2005 - 16:07 #23
Jeg er temlig sikker på det er switchen det er galt med, jeg prøvede lige at hente en fil på 12 mb, den satte sig fast ved 1 mb, så prøvede jeg igen, hvor den satte sig fast ved 1,4 mb....så prøvede jeg at tage stikket fra routeren til switchen ud og sætte i min comp, der hentede den de 12 mb uden problemer 2 gange faktisk....vil i ikke mene det er switchen så?
Avatar billede x-pro Nybegynder
21. august 2005 - 19:23 #24
tja jo jaa, muligvis mest sandsynligt.
Nu bruger du ikke en ramdisk, hvor internet cachen er lagt i, eller ..?