Avatar billede jespersahner Nybegynder
20. august 2005 - 13:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op efter installation af mere RAM

Efter jeg har installaret ekstra 256 MB RAM kan W2K ikke starte op. Jeg kan dog starte i fejlsikret tilstand, men der er tilsyneladende ingen konflikter i enhedshåndteringen.

Hvad gør man herfra?
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 13:39 #1
Hmm det var da mærkeligt... Mens du har været inde i fejlsikret tilstand har du set at din Win2000 kan se de 256 ram.
Avatar billede sstp Nybegynder
20. august 2005 - 13:41 #2
kan være at du ikke kan bruge den ram blok.. den skal jo være specifik for at kunne køre sammen med din computer..

Det har jeg ihvertfald været ude for, at det ikke bare er at gå ud og købe en blok..

:-)
Avatar billede jespersahner Nybegynder
20. august 2005 - 13:53 #3
Jeg har kunnet starte op i fejlsikret tilstand og vha. AIDA32-programmet kan jeg se, at den kan se de ekstra 256 MB. Alt ser derfor normalt ud.

Hvis jeg fjerner RAM-blokken igen, kan jeg starte op normalt.
Avatar billede gratis Nybegynder
20. august 2005 - 13:54 #4
ka du starte op på den nye blok alene ? prøv osse at byt rundt på klodserne i de slots der er,hvis de skal sidde i en bestemt rækkefølge vil det stå i din manual til bundkortet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 13:56 #5
Det kan hænge sammen med sidefilen, har du ændret den?
Avatar billede jespersahner Nybegynder
20. august 2005 - 13:58 #6
Jeg kan godt starte op på den nye klods alene.

Jeg har ikke (bevidst) ændret sidefilen, men er der noget jeg skal gøre her? - og hvor?
Avatar billede bartz Praktikant
20. august 2005 - 14:19 #7
Hmm hvad er den anden blok? hvis det er 64 eller 128 så er det sikkert derfor du ikke kan starte op. Nogen computer kræver at rammene er ens på begge sider. Da jeg havde min gamle comp der købte jeg osso en 256 blok og før det var der 2 gange 64. jeg prøvede at sætte 256 i med 64 og den kunne bare ikke starte ligemeget hvad. Jeg fjernede 64 og kørte over 256 så kørte den fint nok.
Avatar billede mungojerrie Nybegynder
20. august 2005 - 19:00 #8
har selv haft lignende problem og det skyldtes ram blokken.....se om du ikke kan få den byttet til samme mærke som den første... -)
Avatar billede bartz Praktikant
28. august 2005 - 18:55 #9
Noget nyt?
Avatar billede jespersahner Nybegynder
29. august 2005 - 20:41 #10
->bartz: Ja, faktisk fik jeg løst problemet, se http://www.eksperten.dk/spm/641698. Du er selv inde på det samme. I mit tilfælde kunne den ikke køre med single- og double-sided på samme tid, selv om der var tale om samme størrelse (256 MB). Smid gerne et svar.
Avatar billede bartz Praktikant
29. august 2005 - 20:54 #11
Skal vi ikke bare sige vi deler dem, eller 10 til mig og 20 til dig :), jeg hjalp en smule til men du fandt frem til problemet :).
Avatar billede jespersahner Nybegynder
29. august 2005 - 20:55 #12
->bartz: Nej, jeg er taknemmelig for interessen :-)
Avatar billede bartz Praktikant
29. august 2005 - 21:06 #13
hehe okai, jamen selv tak, fortsat go dag :).