Avatar billede mumle30 Nybegynder
20. august 2005 - 08:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Driver til lydkort

Min nevø fik en computer af en gut som hans far kender, en ikke så smart gut for da han blev betalt var der ikke mere hjælp at hente der. Nu er det sådanne bare sådanne at der ikke kommer lyd ud af højtalerne og hvis man går i menu/start/programmer/tilbehør/underholdning ligger der ingen "lydstyrke"(altså den som også ligger nede ved uret i højre hjørne af skærmen) som der gør på alle andre computer og så tænker jeg at det nok er en driver der mangler, til lydkortet. Nu er jeg desværre ikke noget stort geni hvad det angår men i enhedshåndtering står der under enheder til lyd, video og spil, Realtek AC97 audio jeg mener det er lydkortet, er det ikke???

Hvis det er, hvor i alverden finder jeg en driver til lige dette lydkort, så der kan komme lyd på drengens computer.

Alt hjælp ville være godt da det er pisse syndt for knægten.....
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2005 - 08:18 #1
Prøv at snuppe den fra siden her
http://www.softwarepatch.com/utilities/ac97.html

Description
This download contains the latest audio drivers, software and utilities for the Realtek AC97 audio controllers:
Avatar billede mumle30 Nybegynder
20. august 2005 - 08:23 #2
er det den
Avatar billede mumle30 Nybegynder
20. august 2005 - 08:30 #3
jeg prøver lige lidt senere på dagen jeg har været på job i nat
men jeg er stadig lidt usikker på om jeg ødelægger noget ved at køre driveren hvis det ikke er den helt rigtige driver

er Realtek AC97 audio lydkortet på knægtens computer
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2005 - 08:30 #4
Ja, efter beskrivelsen er det den.
Har selv Realtek AC97 lyd på min pc - det er onboard lydkort.
Beksrivelsen siger version 5.10.0.5760, den samme som jeg kører med.
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. august 2005 - 08:37 #5
Har lydkortet virket, går du i enhedshåndtering og fjerner alt det, du kan under lyde og genstarter systemet.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. august 2005 - 08:39 #6
For at få den lille højttaler vis ned ved uret skal du i Kontrolpanel - Lyde og lydenheder. På faneblad Lydstyrke sættes hak ud for Vis ikonet Lydstyrke på proceslinien.
Sørg for der er skruet op for lyden.
Avatar billede mumle30 Nybegynder
20. august 2005 - 08:45 #7
tusind tak for hurtigt svar tidspunket taget i betragtning jeg køre der ud og prøver i eftermidag og vender tilbage
Avatar billede mumle30 Nybegynder
24. august 2005 - 12:39 #8
det virker ikke opretter en ny tråd....
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. august 2005 - 13:05 #9
Hvad er der galt med denne tråd??