Avatar billede sparhawk Nybegynder
19. august 2005 - 20:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

vedrørende inkassoskrivelse

Jeg har nu modtaget en inkassoskrivelse og er lettere rystet over dette. Jeg vedligger mit brev som er sendt til Cybercity den 19/8-2005. Kan jeg gøre noget forkert og kan jeg på nogen måde gøre andet end hvad jeg har skrevet?

Sparhawk

Vedrørende inkassoskrivelse.

Kære Cybercity,

Jeg skriver til jer, da i endnu engang har bragt mig i en dårlig situation vedrørende mit internet.
Jeg har nu været kunde ved jer siden januar 2005 og jeg har stort set været forfulgt af problemer lige siden.

Det startede med, at der under min oprettelse skete fejl, så jeg ikke fik besked om hvornår jeres tekniker ville være hos mig for at installere og opsætte internet. Det resulterede i at jeg gentagende gange måtte kontakte jer, via telefon, for at løse vores fælles problem. Først ca. 3 måneder senere, fra jeg første gang kontaktede jer i november 2004, lykkes det jer at levere min internet forbindelse.
Inden da havde jeg besøg af jeres tekniker to gange, som enten lavede fejl ved tilslutningen, eller blot sagde de ikke kunne gøre noget.
Jeg kontaktede jeres kundeservice 3 gange i denne forbindelse.

Derefter gik det godt den næste tid. Dog efter et par måneder var der problemer igen. Denne gang kom jeg hjem en fredag aften efter arbejde, og ville bruge mit internet.

Da jeg ikke kunne benytte internettet, prøvede jeg fortvivlet at kontakte jer via telefon. Jeg fik da desværre blot af vide at jeres kundeservice holder lukket og at jeg måtte vente til mandagen efter med at kontakte jer.
Alt imens gik min weekend og jeg havde stadig intet netvæk på min computer.

Det skal til denne sag siges at jeg er flyttet til København for ca. 1 år siden, og er meget afhængig af min internet forbindelse. Jeg styrer alle mine banksager, samt min nuværende arbejdesplads forventer at jeg kan være online stort set når som helst.

Mandagen kom så hvor jeg havde mulighed for at kontakte jeres kundeservice. Desværre fortalte den  kundeservicemedarbejder jeg fik i røret  blot at det helt sikkert var min router som ikke virkede.
Dette resulterede i at jeg endnu engang måtte vente, da min arbejdetid er inden for posthusenes åbningstider. Jeg fik dog afhentet min nye router og kom hjem til min lejlighed, hvor jeg tilsluttede den.

Dette afhjalp dog ikke mit problem og jeg måtte kontakte jeres kundeservice for 5. gang. Senere fandt man ud af, at min forbindelse på en eller anden måde var blevet slukket på centralen, hvilket betød at jeg endnu engang måtte vente på en tekniker.
Jeg måtte endnu engang tage fri fra arbejde for at kunne være til stede ved teknikerens besøg.

Dette skete ca. en uge efter at jeg havde fået min nye router. Han forklarede mig at det blot var et stik som var blevet slukket og at jeg nu ville have internetforbindelse uden problemer. Herefter virkede mit internet så endeligt igen.

Jeg i modtager i mellemtiden et pænt brev fra jeres kundeservice, som siger jeg skylder dem 1. stk router og at der er vedlagt en regning på denne. Jeg kontaktede selvfølgelig endnu engang jeres kundeservice og forklarede at jeg ikke har sendt routeren retur, da mit internet ikke virkede. Herefter aftalte jeg sammen med jeres kundeservicemedarbejder, at jeg ville sende routeren retur, og at han ville kreditere min konto, så jeg derved ikke skulle betale den vedlagte regning.

Ca. 1 måned senere fik jeg så endnu et påkrav på den router som jeg havde sendt retur. Dette betød at jeg igen måtte kontakte jeres kundeservice. Her fik jeg fortalt at medarbejderen ikke har krediteret min konto, men derimod krediteret beløbet på min næste konto regning. Jeg forklarede at jeg ikke havde råd til at betale kr. 782,88 kr for noget som jeg allerede havde leveret tilbage.
Det blev så lovet mig at denne regning ville blive tilbageført og at der nu med sikkerhed ville blive rettet op på denne fejl.

Derefter hørte jeg intet fra nogen den næste tid og mit internet kørte upåklageligt den næste tid. Jeg følte jeg havde gennemgået så mange problemer med Cybercity at der nu umuligt kunne komme flere. Men jeg tog grueligt fejl.

Nu sker der nemlig det at jeg modtager en inkassoskrivelse fra, Lindorff, på beløbet som den tidligere router var på, plus renter og inkasso omkostninger, så den samlede pris nu er på kr. 1091,40.

Jeg kan simpelthen ikke forstå der kan ske så mange fejl fra jeres side. Jeg forventer at der hurtigst muligt bliver rettet kontakt til både Lindorff, så denne sag kan blive afmeldt, inden jeg ender i Ribers, samt der bliver rettet henvendelse til mig. Jeg agter at gå til diverse medier, samt kontakte en advokat hvis denne sag på nogen måde fortsætter.

Jeg føler at denne sag nu har skabt mig så mange unødvendige timer i telefonen til jeres kundeservice, samt jeg gentagende gange har måtte tage fri fra mit arbejde for at kunne være hjemme til teknikkerbesøg, at jeg forventer dette resultere i en form for erstantning. For der er på intet tidspunkt, blevet sagt undskyld for disse ulejligheder dette har skabt mig.

Total set har det hele resulteret i ca. 6-10 opkald til kundeservice, samt 3 besøg af jeres tekniker.

Med venlig hilsen
Avatar billede boxer Nybegynder
19. august 2005 - 20:20 #1
En uhyggelig historie :o/
Jeg havde også selv lidt problemer vedr. regningen fra CC - men det rettede sig efter 2 opkald og har siden været iorden.

Brevet er rigtig godt formuleret og i et pænt sprog. Jeg ved godt at det koster lidt ekstra, men send det anbefalet.

Afslut brevet med:
Jeg forventer at høre fra Jer snarest!
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2005 - 20:49 #2
Du fik vel dette på skrift: "Herefter aftalte jeg sammen med jeres kundeservicemedarbejder, at jeg ville sende routeren retur, og at han ville kreditere min konto, så jeg derved ikke skulle betale den vedlagte regning"

Desuden... Track and Trace nummer på pakken med router du sendte retur - har du det?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. august 2005 - 21:09 #3
Det er aldrig godt, at true med medier, det får en hvilken som helst til, at lukke helt. Men ellers er resten superb.
Avatar billede sparhawk Nybegynder
04. september 2005 - 23:08 #4
Jeg har netop hørt fra CyberCity, efter jeg valgte at sende mit brev i fuld længde. Dette resulterede i 6 mdr gratis internet og 1000,- som blev fratrukket min konto. Endvidere blev min linie boostet de 6 mdr til det dobbelte, så jeg nu har 4/512

Tak for de gode råd.

Sparhawk
Avatar billede boxer Nybegynder
04. september 2005 - 23:38 #5
Fedt :o)

Nå ja, men det er sq da helt okay. Det er du vel også selv godt tilfreds med?
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
11. september 2005 - 20:39 #6
kanon godt skrevet og selv om det tog sin tid er det jo osse en kanon service af cybercity. (damm it, hader bare at må rose udbyderne, for de plejer sku ikke at servicere folk godt*Gg*)
Avatar billede sparhawk Nybegynder
28. september 2005 - 20:59 #7
Jeg vender nu endnu engang tilbage. Nu forholder det sig sådan at C.C ikke vil give mig 4M/512 gratis, men blot har øget hastigheden på min eksisterende linie og forvnenter jeg betaler dem for mit alm abonnement. jeg mener dog at når de ordret skriver: Som kompensation for din ulejlighed har jeg tildelt dig en specialprofil på 4M/512 GRATIS i 6 måneder fra d.d., At der ikke er noget at misforstå, men at de skal give mig som lovet, nemlig 6 måneders gratis internet.

Tager jeg fejl????

Sparhawk.
Avatar billede boxer Nybegynder
28. september 2005 - 21:15 #8
Jeg mener ikke at de har lovet dig 6 mdr's gratis internet som du skriver det nu.
De har kun lovet at specialprofilen er gratis i 6 mdr.

En forståelig misforståelse :o)

Jeg synes at du skal stille dig tilfreds med det du har fået. Nemlig 1000,- fratrukket din konto samt bredbånd fra din alm. forbindelse og op til specialprofilen.

Jeg kan godt forstå du kørte sur i det, men som sagt er det blot en forståelig misforståelse. Den synes jeg ikke du skal reagere på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2005 - 22:56 #9
Enig ;)
Avatar billede sparhawk Nybegynder
30. september 2005 - 20:03 #10
Jeg har forhørt mig lidt ved nogle jurister samt kontaktet teleankenævnet og de synes jeg skulle oprette en sag på det. Hvis der stod jeg var tildelt en specialprofil hvor min linie var forøget til 4M/512 var det noget andet. Så jeg vælger at gå videre med sagen.

Endnu en gang vælger jeg ikke helt at følge jeres råd.. hehe
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 20:25 #11
Held & Lykke med det :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. september 2005 - 20:30 #12
Held og lykke - jeg mener også, at med den formulering bør det være 6 mdr. gratis.

Jeg har desværre hørt om alt for mange sager om CC, hvor oprettelsen er gået for dårligt. Jeg har kun haft fat i dem 2 gange i forb. med kunder: Den ene gang god support og den anden gang tåbelig support.

Jeg har de sidste 5 år kun benyttet TDC privat og til erhverv, og har været helt tilfreds.
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 20:38 #13
Jeg kan kun give de ovenstående ret i det skrevne.. Selvom der er en misforståelse ang. det gratis abb, så tror jeg også bare at du skal være glad for det du får.
Jeg har også haft dårlige oplevelser med CC. Dog havde jeg ikke tålmodighed til at trække den så langt som dig. Men en god kamp hjælper åbenbart.
Dog kan jeg godt komme med lidt nyt til tråden. Et firma må IKKE sende din sag til inkasso sålænge der er gjort skriftligt indsigelse mod kravet.
Held og lykke fremover sparhawk...
Avatar billede sparhawk Nybegynder
30. september 2005 - 20:47 #14
Nej men jeg føler bare at det selskab nu har trukket med mig i så lang tid at jeg ikke længere vil stille mig tilfreds med den lille kompensation. Det sjove var jo at en af de personer jeg snakkede med til sidste lovede mig 3 mdr gratis, men det blev senere trukket i land af hendes kollega. Det er jo imponerende de ikke har mere styr på hvad man må og hvad man ikke må.
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 21:20 #15
Ja.. det er fanme utroligt hvad de kan slippe afsted med nogle gange.. Min erfaring siger mig ihvertfald at man skal gøre alt på skrift.. Det er mere langsommeligt, men skulle man få lyst til at køre den hele vejen, så har man altså fat i den lange ende, selvom en mundtlig aftale juridisk set er ligeså bindende som en skriftlig.

Jeg ved tilfældigvis at forbrugerstyrelsen er rimelig meget efter udbyderne fordi der er så meget ballade med dem. Så måske det skulle være dit næste træk... Hvis du da gider... Vi (jeg!!) skal nok bakke dig op her fra experten ihvertfald.. ?!!!
Avatar billede toksvig Praktikant
02. oktober 2005 - 21:51 #16
Bare for at opsummere,
1) så sørg for at alt foregår på skrift, evt email. dermed har du dokumentation for alt.
2) du skal ikke finde dig i noget. kontakt eventuelt forbrugerstyrelsen.
3) De må som sagt IKKE sende dig til inkasso, når der er gjort skriftligt indsigelse mod kravet. Jeg kan ikke huske om inkassofirmaet selv skal undersøge om der er gjort indsigelse, ellers send et brev til dem, med en kopi af indsigelsen der er sendt til CC.

Hvis du opfylder ovenstående, har du ihvertfald en rigtig god sag, hvis det skulle blive trukket videre til en evt retsag.
Avatar billede toksvig Praktikant
08. oktober 2005 - 20:59 #17
Lukketid?
Avatar billede sparhawk Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:39 #18
Nej nej langt fra lukketid. Jeg har sendt min sag ind til teleankenævnet og de behandler i øjeblikket min sag. Jeg har fredag eftermiddag modtaget et anbefaldet brev fra CC men har ikke kunne nå på posthuset, så det er spændende at se hvad der nu sker fra deres side. Jeg har alt på skrift og har sendt det hele til teleankenævnet så de bedst mulig kan repræsentere min sag. Så snart jeg har mere nyt i denne sag, vender jeg frygteligt tilbage
Avatar billede toksvig Praktikant
09. oktober 2005 - 16:03 #19
Superfint.. Jeg glæder mig meget til at høre videre forløb.. Skriv skriv.. :)

Jeg er lidt følsom overfor tråde der ikke bliver lukket.. ha ha..
Avatar billede Hitman Praktikant
19. februar 2007 - 15:22 #20
sparhawk >> Hva så, hvad skete der? :)