Avatar billede mundt Nybegynder
19. august 2005 - 15:23 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

'Service Pack 1 til Windows 2003's påvirkning af .NET / IIS

Jeg har en webapplikation kørerende på en IIS. applikationen er udviklet med C# og afvikles selvsagt under .Net 1.1 frameworket.
IIS'en kører på en Windows 2003 Server.
Applikationen foretager læsning og skrivning i en SQL Server 2000 på anden Windows 2003 Server (dvs. også en anden fysisk server). Efter at have etableret hele miljø'et dvs. lagt data i SQL Server'en build'et .NET kode på IIS virkede alt fint. Gennem UI i IE 6.0 kunne jeg hente og ændre data.

Så blev Service Pack 1 til Windows 2003 installeret. Herefter kan jeg kunne kigge på data gennem UI, men ikke ændre i data gennem UI. Måden UI opfører sig på er at f.eks. en side med nogle indtastningsfelter og en knap (med teksten Opdater)forekommer. Der ændres i indtastningsfelterne og trykkes på knappen. Det forventede resultat er at knappens tekst ændrer sig (til Rediger) og de intastede oplysninger gemmes i databasen. Det der sker er blot at de ændrede data bliver ved at stå i indtastningsfelterne og knappens tekst forbliver det samme (Opdater). Endvidere gemmes data ikke i databasen. Er der en setting under .NET eller ISS i Service Pack 1 til Windows 2003 som forårsager dette?
Avatar billede driis Nybegynder
21. august 2005 - 00:07 #1
Umiddelbart har jeg aldrig hørt om problemet.

Dog kan problemstillingen lyde en smule som om, at .NET client scripts biblioteket mangler. Prøv at køre:
aspnet_regiis -c
fra kommandoprompten i:
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322

(udskift evt. version med aktuel version).
Avatar billede mundt Nybegynder
22. august 2005 - 09:01 #2
Biblioteket mangler ikke og det er v1.1.4322 jeg har...
Avatar billede mundt Nybegynder
22. august 2005 - 09:51 #3
Jeg lukker her og opretter spørgsmålet her...

http://www.eksperten.dk/spm/641962

Tak for hjælpen!