Avatar billede krismort Nybegynder
12. april 2001 - 19:21 Der er 15 kommentarer

3D Kunstner søges

Hej
Jeg er ved at lave et freeware spil kaldet Gladiator.
Jeg leder efter en person som på freelance basic gider at lave lowpoly figurer til spil.

V.H. Kristian Mortensen
krismort@mailme.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 20:00 #1
Hvad mener du med lowpoly figurer?
Har du et grafisk eksempel på en lowpoly figur?
Hvordan er aflønningen, når vi taler om freelance basis?
Hvilket 3D grafisk værktøj skal figurene laves i?
3D max, Strata 3D pro, Animation Master mv.

/per

Avatar billede krismort Nybegynder
12. april 2001 - 20:42 #2
En Lowpoly figur er en figur med omkring 700-1000 polygoner...altså en figur som man kender dem fra fx. quake1/quake2.
Når jeg siger figurer mener jeg forresten charecters.
Det er ligemeget hvilket værktøj de laves i så længe det understøtter 3ds formatet. MilkShape3D  er dog et godt værktøj til sådanne opgaver.
Aflønningen:
Som jeg sagde er det på freelance basic og det betyder at man får masser af Kredit for sit arbejde :)
Det er ikke meningen at der skal tjenes penge på spillet :)

Kristian

Avatar billede krismort Nybegynder
12. april 2001 - 20:43 #3
nb. det er ligegyldigt hvor trænet man er så længe man mener man kan bidrage med noget så er man velkommen
Avatar billede bbs Nybegynder
12. april 2001 - 22:42 #4
Krismort-> Vil du så købe .dk domæne, og derefter ligge det til fri download?
Avatar billede krismort Nybegynder
12. april 2001 - 23:46 #5
Jeg ved ikke om jeg vil købe noget domæne...det kommer an på hvor meget det koster...Det vil ihvertfald være til fri download under alle omstændigheder.
Avatar billede krismort Nybegynder
12. april 2001 - 23:46 #6
(hvorfor ?)
Avatar billede bbs Nybegynder
13. april 2001 - 12:25 #7
Well....
Jeg vil da gerne ha\' det liggende til fri download på min server.....
Avatar billede alsace Nybegynder
17. april 2001 - 17:19 #8
Bare af ren og skær nysgerrighed vil jeg da godt høre lidt nærmere om hvad det er for et slags spil og hvilke karaktere det er du efterlyser?

-Alsace
Avatar billede krismort Nybegynder
18. april 2001 - 10:20 #9
Det er et tur baseret fantasy beat em up :)
Avatar billede krismort Nybegynder
18. april 2001 - 10:21 #10
Men det er lidt svært at forklare
Avatar billede krismort Nybegynder
18. april 2001 - 10:21 #11
Der er nemlig temmelig mange regler
Avatar billede alsace Nybegynder
18. april 2001 - 12:34 #12
Hehe, det var nu heller ikke alle reglerne jeg ville vide... meeen hvis man nu lige var tændt på at lave bloddryppende gen-muterede super groteske monstre og det var pusse-nusse søde kaninbløde bamse karaktere du skulle bruge vil det jo ikke passe så godt sammen... Det var mere i den retning spørgsmålet skulle drejes.

Kan du evt. pege i en genre som dit spil vil høre til? evt. med et konkret eksempel på et \'forbillede\'? (som f.eks. om det lægger sig op af fight-delen i RPG spil som f.eks. Final Fantasy eller mere regulært beat-en up som Fighting Force / Double Dragon osv.)

-Alsace
Avatar billede krismort Nybegynder
21. april 2001 - 09:30 #13
Det minder lidt om det gamle battlechess, hvor det strategisk gælder om at slå sin modstander ud. Så det minder hverken om Fighting Force eller DD.
Det er nok nogle groteske monstre vi skal ha fat i her, og ja faktisk skal de kunne muterer :).

Kristian
Avatar billede bl!nd Nybegynder
24. april 2001 - 19:18 #14
det lyder da meget sjovt... har du designet character\'sne eller ? mail me : dondope@io.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
24. april 2001 - 19:21 #15
krismort : Tror lige du skal kigge på dine åbne spørgsmål - du har vist nogle stykker... bl.a. et jeg deltager i! :o( http://www.eksperten.dk/spm/42880