Avatar billede someone Nybegynder
12. april 2001 - 19:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ASP i GoLive 4.0

Jeg arbejder med programmet Adobe GoLive version 4.0, og det har kørt fint...indtil nu!!!

Jeg er løbet ind i et problem med ASP sider, for når jeg prøver at sige \"preview\" så spørger den om jeg vil hente filen \"filen-jeg-prøver-at-åbne.asp\". Hvis jeg siger JA, så gemmer den filen i den valgte mappe  og så sker der egentligt ikke mere. Hvad kan jeg gøre for at se mine ASP sider i GoLive 4.0???

Hilsen Someone
Avatar billede theartist Nybegynder
12. april 2001 - 19:27 #1
GoLive kan ikke vise dig dine ASP sider, da disse skal generes f.eks. igennem Personal Webserver. Har du denne installeret skal du gemme dine ASP sider direkte i WWWroot i inetpub. Så kan du previewe de fleste ASP sider i din browser.

Hvis du ikke har denne installeret må du uploade til webserveren først.
Avatar billede theartist Nybegynder
12. april 2001 - 19:29 #2
Arbejder du meget med ASP skal et godt råd lyde at bruge et udviklingsværktøj som Visual Interdev, som er bygget til programmører der primært arbejder i ASP.
Avatar billede theartist Nybegynder
12. april 2001 - 19:36 #3
ASP er bygget op således at det bliver afviklet serverside og skal derfor også ligge på en server (eller som tidligere nævnt i personal webserver.) Det som GoLive og alle andre editorer gør er at vise alt det du har lavet, som bliver afviklet clientside, men den kan ikke genere ASP koden da den ikke har det nødvendige software til at processere det.
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2001 - 19:43 #4
som sagt;

html afvikles på DIN computer, og kan derfor uden nogen som helst problemer køres og testes på din egen computer.

ASP er lidt anderledes, da der skal en ASP-fortolker ind inden der kan komme noget frem i din browser. Som theartist siger er det en god idé at bruge PWS (Personal Web Server) når man skal teste asp-scripts på din egen maskine

PWS ligger som regel på din win 98 CD, under en mappe der hedder Add-on - ellers kan den downloades på microsofts hjemmeside.

PWS fungere som en ASP-fortolker, og kører du dine ASP-scripts gennem denne, vil der ikke komme denne boks frem, hvor der bliver spurgt om du vil downloade filen - du vil derimod være i stand til at teste alt på denne måde.

Vil du ikke installere PWS, så skal det lægges op på et webhotel, der understøtter ASP, men PWS på egen maskine er nok at foretrække!
Avatar billede 12tri Nybegynder
12. april 2001 - 19:52 #5
>>theartist, Visual Interdev er det er program man kan downoade et sted ?
Avatar billede theartist Nybegynder
12. april 2001 - 19:54 #6
Microsoft Visual Interdev -> http://msdn.microsoft.com/vinterdev/default.asp

Jeg ved faktisk ikke om du kan downloade en trial, men det er jeg ret sikker på at du kan.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 20:07 #7
Du kan bare opgraderer til GoLive 5.0, den understøtter Javascript, ASP,XML mv.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 20:08 #8
Her er der en trial version, så du kan bliver overbevist:

http://www.adobe.com/products/golive/tryreg.html

/per
Avatar billede theartist Nybegynder
12. april 2001 - 20:14 #9
Det er korekt at GoLive 5.0 har en ASP fortolker, men den er så vidt jeg har fået oplyst temmelig begrænset. Bl.a. skulle den ikke være optimal til bl.a. databaseconnections. kender du noget til det hoejrup?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 20:19 #10
theartist> Måske har du ret, men det er stadigvæk mange point for et simpelt spørgsmål.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. april 2001 - 20:26 #11
Hvis det er til databaser, så skal du investere i Macromedia Dreamweaver UltraDev. Men dreamweaver når ikke Golive 5.0 til sokkeholderne, hvis du skal anvende produktet til design af internetsider.

/per
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2001 - 19:27 #12
???
Avatar billede someone Nybegynder
25. juli 2001 - 17:57 #13
hej
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2001 - 19:47 #14
hva... hvor svarende ikke gode nok eller hvorfor tager du selv alle pointene???
Avatar billede roenving Novice
25. juli 2001 - 21:05 #15
>>>keysersoze og alle jer andre:

http://www.eksperten.dk/spm/92183

der ligger måske noget af en forklaring på someone\'s handlemåde