Avatar billede venom86 Nybegynder
19. august 2005 - 12:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Blockere/HJT

I den seneste tid har min pc hakket meget også med spil som cs. som om Internetet eller andet bliver forringet. jeg har ZoneAlarm Security Suite kørende og kan se den langsomg bliver ved med at blockere for noget.. den er nu oppe på omking de "500 Intrusions" som den siger og 9 er blevet High rated.
Da jeg ikke mener jeg har nogle vira eller andet kunne det tænkes det var nogle almindelige programmer eller filer der ikke fik lov til at komme på nettet eller andet. det er siden den nyeste Security Suite opdatereing det sker. Hvordan kan jeg vide hvad det er? jeg har vedlagt en HJT log for en sikkerheds skyld:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:30:55, on 19-08-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile\audevicemgr.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CONNMN~1.EXE
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\CapMan.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\ElogErr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\MOBILE~1\EPMWOR~1.EXE
C:\PROGRA~1\SONYER~1\Mobile\CONNEC~1\SCRFS.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\PC\Dokumenter\Emil\Programs\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Phone Connection Monitor.lnk = ?
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122215802780
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: CA ISafe (CAISafe) - Computer Associates International, Inc. - C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
19. august 2005 - 12:35 #1
ser ikke ud til at være virus som er årsagen
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:36 #2
Du skulle vel ikke have nogle porte der er åbnet i din firewall til f.eks. E-mule. Det kan godt give de intrusions ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:37 #3
eller i din ruter ? ?
Avatar billede venom86 Nybegynder
19. august 2005 - 12:37 #4
ved ikke hvad E-Mule er har det ikke.. Jeg har ZoneAlarm kørende samt Norton Antivirus 2005 og Microsoft antispyware.
jeg mener ikke det er dem som er skylden dog
Avatar billede venom86 Nybegynder
19. august 2005 - 12:38 #5
hvordan checker jeg min ruter?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 12:43 #6
Under router setup, bør der være noget med portforwarding. Tag en kik der, for at se om den forwarder porte !
Avatar billede venom86 Nybegynder
19. august 2005 - 13:01 #7
kan ikke finde noget..
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 13:33 #8
Hvad  ? ?  Portforwarding eller porte der er forwarded ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. august 2005 - 13:34 #9
Du har XP SP2 og alle af microsoft anbefalede opdateringer ? ?
Avatar billede venom86 Nybegynder
19. august 2005 - 13:54 #10
kan ikke find det sted men checker det med portforwaring..jeg har ikke nogle servicepack..har ikke været så flittig med det.. men det er ikke det der er galt
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2005 - 09:08 #11
Jeg ville stadig få opdateret med SP2 og andre anbefalede opdateringer via autoupdate.

Fortæl om det ændre noget !
Avatar billede venom86 Nybegynder
20. august 2005 - 23:41 #12
det har virket før uden SP2 jo.. det er kun efter den nyeste opdatering
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2005 - 00:48 #13
Betyder det, at du har XP SP2 ? ?
Avatar billede venom86 Nybegynder
13. februar 2006 - 11:44 #14
Spørgsmål lukket